شناسهٔ خبر: 63834404 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فریاد حمایت از غزه در جهان/ معترضان آتش‌بس دائمی می‌خواهند

تهران-ایرنا- بسیاری از کشورهای جهان با تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، با سر دادن فریادهایی در حمایت از آزادی فلسطین، خواستار آتش‌بس دائمی و فشار دولت‌هایشان بر این رژیم کودک‌کش برای توقف جنگ شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، منابع مختلف خبری از برگزاری تظاهرات و درخواست آتش بس دائمی در خیابان های آمریکا و اروپا خبر دادند.

تارنمای سانفرانسیسکو کرونیکل گزارش داد پرچم فلسطین با گردهمایی معترضان در حمایت از آتش بس دائمی و درخواست از سیاستمداران محلی برای حمایت از آن، بعد از ظهر روز شنبه بار دیگر خیابان های سانفرانسیکو پُر کرد.

به روایت این رسانه آمریکایی، هزاران تن در این تظاهرات شرکت کردند و این تازه ترین مورد از حضور چنین جمعیت بزرگی است. تظاهرات اخیر در حالی برپا شد که هیات ناظران سانفرانسیکو راه حل احتمالی برای درخواست آتش بس در غزه را بررسی می کند. اقدامات مشابهی در سایر دولت های محلی، از جمله در شهرهای اوکلاند و ریچموند انجام شده است.

روز جمعه، بار دیگر به دنبال پایان توافق آتش بس موقت درگیری ها در غزه آغاز شد. اما این بار تظاهرات کنندگان می گویند به دنبال آتش بس دائمی هستند. صدها تن در داخل شهرداری سانفرانسیکو بنرهای بزرگی را در دست داشتند که در آن نوشته شدن بود «فلسطین را آزاد کنید» و «آتش بس دائمی، همین حالا».

در محله های دیگری از این شهر، گروه های جداگانه قبل از راهپیمایی به سمت ساختمان شهرداری تجمع کردند. آنها گفتند که تقریباً در هر اعتراضی که برگزار شده، از جمله برای حمایت از قطعنامه شورای شهر اوکلند که خواستار آتش بس است، حاضر شده اند. تظاهرکنندگان، شعارهایی را در محکومیت حمایت نظامی آمریکا از رژیم صهیونیستی سردادند.

فریاد حمایت از غزه در جهان/ معترضان آتش‌بس دائمی می‌خواهند

در شیکاگو نیز حامیان فلسطین در تظاهراتی که از سوی شبکه جامعه فلسطینی ها و ائتلاف شیکاگو برای عدالت در فلسطین سازماندهی شده بود شرکت کردند.

به گزارش تارنمای ای بی سی ۷ شیکاگو، شرکت کنندگانی که عصر روز شنبه به خیابان های آمدند پرچم هایی در مخالفت با کمک آمریکا به رژیم صهیونیستی در اختیار داشتند و خواستار توقف این کمک ها شدند.

از زمان پایان آتش بس موقت در جنگ رژیم صهیونیستی علیه نیروهای حماس، این تازه ترین مورد تظاهرات در حمایت از فلسطین در شیکاگو بوده است.

فریاد حمایت از غزه در جهان/ معترضان آتش‌بس دائمی می‌خواهند

برخی از رسانه های کانادا نیز از برگزاری تظاهرات و درخواست آتش بس دائمی در خیابان های این کشور خبر دادند. اوتاوا سیتیزن نوشت معترضان بعد از گردهمایی در مقابل پارلمان کانادا در مرکز شهر اوتاوا تظاهرات کردند.

تظاهرات هزاران نفر در اروپا علیه رژیم صهیونیستی

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز گزارش داد شرکت کنندگان در تظاهرات خیابانی در پایتخت های اروپایی از دولت های خود خواستند رژیم صهیونیستی را به خاطر اوضاع وخیم انسانی در غزه تحت فشار قرار دهند.

در فرانسه، شهرهای تولوز، نیس و پاریس صحنه تظاهرات در حمایت از فلسطین بود. مردم با تجمع در میدان جمهوری پاریس، با سردادن شعارهای طرفدار فلسطین به سمت میدان باستیل راهپیمایی کردند. توماس پورتس معاون مجلس ملی فرانسه و از شرکت کنندگان در این تظاهرات گفت (رژیم) اسرائیل بعد از توقفی کوتاه «قتل عام در غزه» را آغاز کرد.

وی با اشاره به کشتار فلسطینی ها در اراضی اشغالی کرانه باختری خاطرنشان کرد که شهرک سازی های غیرقانونی کودکان را به کشتن می دهد و (رژیم) اسرائیل در حال «پاکسازی قومی» است.

پورتس با انتقاد از جامعه بین المللی و دولت فرانسه به دلیل سکوت در مقابل اتفاقات غزه، وعده داد تظاهرات ها را به منظور فشار بر رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

الجزیره همچنین از برپایی تظاهرات در اسپانیا از جمله در بارسلون، والنسیا، بیلبائو، گرانادا و مادرید در حمایت از فلسطین خبر داد و نوشت: معترضان خواستار آتش بس فوری و تحریم رژیم اسرائیل و تشویق دولت اسپانیا برای فشار بر این رژیم شدند.

فریاد حمایت از غزه در جهان/ معترضان آتش‌بس دائمی می‌خواهند

نمایندگان احزاب سیاسی مانند حزب پودموس نیز در این تظاهرات شرکت داشتند. معترضان از دولت اسپانیا خواستند روابط با رژیم صهیونیستی را تا زمانی که آتش بس در غزه برقرار نشده قطع کند.

قلب ما با فلسطینی هاست

در وین، پایتخت اتریش، تظاهرکنندگان در منطقه مرکزی ماریاهیلف تجمع کردند تا به حملات رژیم صهیونیستی که پس از پایان توقف بشردوستانه از سر گرفته شده است، اعتراض کنند.

همزمان، معترضان همچنین در میلان و مالتا پایتخت مالت، در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی به غزه تظاهرات کردند.

بر اساس گزارش الجزیره، حدود ۱۰۰۰ نفر با پرچم های فلسطین در میلان راهپیمایی کردند و فریاد «فلسطین را آزاد کن» سر دادند.

تعدادی از اعتراضات در سایر کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و آلمان نیز برگزار شد.

نظر شما