شناسهٔ خبر: 63818052 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کاشت ۱۵۰ هزار اصله نهال در قصرشیرین

قصرشیرین- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قصرشیرین از آغاز کاشت ۱۵۰ هزار اصله نهال اوکالیپتوس با هدف توسعه فضای سبز و زراعت چوب و درآمدزایی در این شهرستان مرزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، کیومرث جاودان عصر شنبه در حاشیه کاشت نهال با همکاری شرکت کشت و صنعت پیوند بیستون پارس قصرشیرین و با حضور مسوولان این شهرستان، افزود: کاشت ۱۵۰ هزار اصله نهال اوکالیتوس از گونه های گرمسیری در قصرشیرین در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سال جاری و در سطح ۱۵۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی این شهرستان انجام می شود.

وی اظهار کرد: احیا و غنی سازی و توسعه پوشش گیاهی شهرستان و تغییر اکوسیستم از اهداف اصلی طرح و پس از آن مقابله با ریزگردها و در نهایت توسعه صنعت زراعت چوب و توسعه فضای سبز است که ۱۰۰ هکتار آن در محل شرکت بیستون پارس و ۵۰ هکتار نیز به صورت پراکنده در شهرستان کاشت می شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قصرشیرین گفت: سال گذشته ۱۶ هزار اصله نهال گرمسیری با همکاری شرکت مذکور تولید شده که این نهال ها نیز در محل شرکت کشت و صنعت پیوند بیستون پارس غرس خواهد شد.

جاودان افزود: درآمدزایی برای کشاورزان منطقه و تامین چوب مورد نیاز صنایع تولیدی چوب و مقاومت در برابر کم آبی و گرما از دلایل انتخاب گونه های گرمسیری است.

وی اضافه کرد: قصرشیرین ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه باغ ها و فضای سبز دارد و زراعت چوب و درختکاری و توسعه فضای سبز فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ حفاظت از عرصه های ملی و کاشت درخت است.

شهرستان قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با ۲۷ هزار نفر جمعیت دارای ۱۶۱ هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی منابع ملی و طبیعی شامل ۱۵۴ هزار و ۸۰۰ هکتار مرتع و ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار جنگل کاری است.

کاشت ۱۵۰ هزار اصله نهال در قصرشیرین

کاشت حدود ۲۰ هزار اصله نهال در گیلانغرب

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با آغاز اجرای طرح کاشت سراسری یک میلیارد درخت در کشور امروز در سطح شهرستان گیلانغرب نیز این طرح با آغاز کاشت ۱۹ هزار و ۲۰۰ اصله نهال در منطقه ناودار آغاز شد.

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گیلانغرب در حاشیه اجرای این طرح گفت: این طرح با توجه به انعقاد قرارداد کنوانسیون های بین المللی با کشور صورت می گیرد و سهم ایران کاشت یک میلیارد اصله درخت طی مدت چهارسال تعیین شده است که هدف آن جلوگیری از تغییرات آب و هوایی است.

«فرزاد ربیعی» افزود: شهرستان گیلانغرب سال گذشته ۱۹ هزار و ۲۰۰ دانه بذر بادام را از طریق ثمن ها خیرین و خود اداره منابع طبیعی و دانش آموزان کاشت نموده که پس از رشد و نمو از امروز در طبیعت شهرستان کاشت می شوند.

شهرستان گیلانغرب ۲۱۱ هزار هکتار منابع طبیعی دارد که ۸۵ هزار هکتار آن جنگل است.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما