شناسهٔ خبر: 63815014 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

به بهانه سالروز شهادت میرزا کوچک‌خان جنگلی

مرحوم ولی الله مومنی در نقش میرزا کوچک‌خان جنگلی

در سال ۱۳۶۲ دو فیلم پی در پی "سردار جنگل" و "میرزا کوچک‌خان" به تهیه‌کنندگی مرحوم هادی مشکات و کارگردانی زنده‌یاد امیر قویدل ساخته شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در سال ۱۳۶۲ دو فیلم پی در پی "سردار جنگل" و "میرزا کوچک‌خان" به تهیه‌کنندگی مرحوم هادی مشکات و کارگردانی زنده‌یاد امیر قویدل ساخته شد.

موضوع جالب درباره این دو فیلم هزینه‌بر و از معدود فیلم‌های با کیفیت تاریخی در سینمای ایران، تامین هزینه بصورت تهیه‌کننده شخصی توسط مرحوم هادی مشکات بدون سود گرفتن در تولید از طریق نهاد‌های دولتی است.

تهیه‌کننده‌ای که پیش از این دو فیلم، نخستین فیلم دفاع مقدس به نام "مرز" را با بودجه شخصی تولید کرد و پس از آن فیلم "فرمان" و پس از فیلم‌های "سردار جنگل" و "میرزا کوچک‌خان"، فیلم ماندگار "ترن" را تهیه کرد.

در "سردار جنگل" و "میرزا کوچک‌خان" بهترین عوامل سینمای ایران حضور داشتند؛ آهنگسازی مجید انتظامی و فریدون شهبازیان، چهره‌پردازی ایرج صفدری، مدیرفیلمبرداری علی صادقی، تدوین روح‌الله امامی و بازی هنرمندان باسابقه تئاتر و سینما مانند؛ ولی‌الله مومنی، علی ثابت، عنایت بخشی، سیروس قهرمانی، کاظم افرندیا، منوچهر اسماعیلی، شهاب عسگری، بهمن زرین‌پور، امرالله صابری و...

نظر شما