شناسهٔ خبر: 63814911 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دعوت از مردم برای مشارکت در پروژه‌های سودآور شهرداری

تهران‌بزرگ - ایرنا - دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با اشاره به هزینه‌های بالای اداره شهرها، گفت: در طرح نهضت تأمین مالی شهر از مردم و شهروندان دعوت شده تا با مشارکت در پروژه‌های سودآور، کمک مدیریت شهری در تامین هزینه‌های اداره شهر باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، احسان متولیان روز شنبه در نشست خبری نهضت تامین مالی شهر با اشاره به مشکلات شهرداری تهران در تأمین همه نیازهای مالی شهر اظهار کرد: در جلسات متعددی که با متخصصین حوزه شهری و بازار سرمایه داشته‌ایم، طرح نهضت تأمین مالی شهر را پایه‌گذاری کردیم تا خود مردم در اداره شهر نقش داشته‌ باشند و بتوانند در پروژه های سودآور شهرداری مشارکت کنند.

دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، افزود: در دوره جدید مدیریت شهری، کمبودها و نواقص زیادی را در شهرها حس می‌کردیم ولی بار عظیمی از بدهی دوره‌های مدیریتی قبلی نیز برجای مانده بود که با کمک دولت سیزدهم راه‌های جدید و مناسبی جهت توسعه شهرها بر طبق معیارهای اسلامی طراحی شد.

متولیان ادامه داد: یکی از مشکلات شهرداری‌ها نبود شناخت مدیران از بازار سرمایه است، بر همین اساس مقرر شد کلاس‌های توجیهی برای مدیران شهرداری جهت آشنایی با بازار سرمایه از ۲۱ تا ۲۳ آذرماه برگزار شود.

وی گفت: یکسری پروژه های شهری عام المنفعه هست که امکان سرمایه گذاری اشخاص در آن وجود ندارد ولی یکسری پروژه‌هایی که می تواند سودآور باشد توسط سازمان بورس مشخص می شود و شهرداری بر حسب همین اعلام از مردم درخواست مشارکت می کند.

علی نمکی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران و دبیر انجمن مالی ایران نیز در این نشست، گفت: ۵ رکن شهرداری، نهادهای مالی، توسعه دهندگان حرفه‌ای، دولت و مجلس در این طرح عهده دار مسوولیت هستند.

وی افزود: به دنبال ایجاد مفاهمه میان کلمه نهضت و مردم هستیم تا کسی فکر نکند دست شهرداری در جیب مردم است.

محسن رنجبر، معاون امور شهرداری‌ها نیز گفت: شهرداری‌ها منابع و مخارج مشخصی دارند که شامل عوارض، ارزش افزوده، فروش اموال به صورت مزایده و سیستم بازار سرمایه و مخارج شامل بدهی، اوراق، توسعه شهر نیز می‌شود.

نظر شما