شناسهٔ خبر: 63813925 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حامیان فلسطین در انگلیس برای هشتمین هفته متوالی تظاهرات کردند

لندن – ایرنا – هزاران تن از حامیان فلسطین روز شنبه در تداوم اعتراض علیه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، برای هشتمین هفته متوالی در شهرهای مختلف انگلیس تظاهرات کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، معترضان در خیابان‌های سرد و برفی در شهرهای مختلف انگلیس سرازیر شده و بار دیگر موجی از خشم و عصبانیت خود را از کشتار مردم فلسطین به نمایش گذاشتند.

شرکت کنندگان در این تحرکات اعتراضی موسوم به «روز ملی اقدام برای فلسطین» پرچم این کشور را به اهتزاز درآورده و با سردادن شعارهایی خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند. آن‌ها همچنین در شعارهای خود خواستار ارجاع پرونده جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به دیوان کیفری بین‌المللی شدند.

بن جمال مدیر پویش همبستگی با مردم فلسطین به ایرنا گفت: «آنچه در فلسطین رخ می‌دهد یک وضعیت بی‌عدالتی و ظلم است. علت اصلی خشونت کنونی که ما شاهد آن هستیم، اشغال نظامی پایدار اسرائیل و تحمیل یک سیستم آپارتاید بر همه مردم فلسطین است.»

وی بر همین اساس تصریح کرد: «ما بر آتش‌بس دائمی در غزه متمرکز هستیم تا درگیری‌ها در این منطقه خاتمه یابد».

تظاهرات روز شنبه‌ها در انگلیس طی ۸ هفته گذشته به یک جنبش سیاسی تبدیل شده است. شنبه گذشته صدها هزار نفر از معترضان از ملیت‌ها، ادیان و اقشار مختلف در مرکز لندن تجمع کرده و علیه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی فریاد زدند. برخی معترضان پارچه‌های سفید آغشته به خون قرمز را به نشانه اعتراض علیه کشتار کودکان فلسطینی بغل کرده بودند.

آمارها نشان می‌دهد که ۸۰ درصد از مردم انگلیس حامی آتش‌بس فوری در غزه هستند. این درحالیست که نمایندگان پارلمان این کشور که باید عقاید مردم را نمایندگی کنند، سه هفته پیش به طرح پیشنهادی یکی از احزاب سیاسی این کشور درباره برقراری آتش‌بس در غزه رای موافق ندادند.

دولت انگلیس هم از آغاز جنگ غزه با چشم‌پوشی از کشتار فلسطینیان، حمایت تمام عیار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرده است. این کشور برخلاف فراخوان سازمان ملل متحد مخالف برقراری آتش‌بس دائمی در غزه است و چنین طرحی را به نفع گروه‌های مقاومت فلسطینی می‌داند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و منطقه را بمباران کرد.

نظامیان رژیم صهیونیستی روز جمعه و در اولین روز از پایان آتش‌بس در غزه، حملات همه‌جانبه خود علیه شهروندان این باریکه را از سر گرفته و بیش از ۱۷۸ فلسطینی را به شهادت رساندند.

نیروهای مقاومت فلسطین و لبنان نیز در پاسخ به این جنایت‌ها تجمعات نظامیان صهیونیستی را هدف قرار دادند.

نظر شما