شناسهٔ خبر: 63813410 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون استاندار خواستار شد:

اولویت بندی در ارائه خدمات امور خیریه در استان اردبیل

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل به خیرین استان توصیه کرد با اولویت‌بندی مسائل در ارائه خدمات امور خیریه به برخی موضوعات اولویت داده و بر اساس نیازها اولویت را مورد توجه قرار دهند.

صاحب‌خبر -

رضا قاسمیان، ۱۱ آذر در همایش تکریم از خیرین استان اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل معدن طلای انسانی است و در هر کوچه و هر خانه آن انسان‌های خیرخواه و خیراندیش با قلبهای بزرگ زندگی می کنند.

قاسمیان افزود: اخیرا پزشکی قانونی آماری را اعلام کرده است که اردبیل در نزاع جمعی رتبه اول را کسب کرده است و این جای تاسف و تعجب دارد و اردبیل به این لحاظ مظلوم واقع شده است.

وی خاطرنشان کرد: استان اردبیل مقام اول کشوری در شبکه‌سازی تشکل‌های خیرین را داشته و عملکرد بسیار قابل قبولی دارد و جایگاه و شان این استان فراتر از این است که با این آمارها به شان و شخصیت استان آسیب وارد شود.

معاون استاندار اردبیل با اشاره به اینکه خیرین استان در ساخت مدرسه، مسکن، تقویت بخش سلامت و درمان، ساخت مسجد، کتابخانه و سایر حوزه‌ها زبانزد خیرین کشور هستند، ادامه داد: در این استان ۱۲ دستگاه و سازمان متولی تشکل‌مند سازی، حرکت‌دهی و ساماندهی مقوله خیرخواهی هستند و انصافا حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و پرچمدارعدالت و کرامت در کشور هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل به خیرین استان توصیه کرد با اولویت‌بندی مسائل و امور خیریه به برخی موضوعات اولویت داده و بر اساس نیازها این مبحث و نیازسنجی را مورد توجه قرار دهند.

قاسمیان همچنین خواستار توجه خیرین به حوزه آموزش و توانمندسازی این بخش در استان به عنوان یکی دیگر از نیازهای اساسی شد.

این مقام مسئول هدف حاکمیت‌ها در جهان را اغلب تامین نان ، مسکن ، آزادی و یا امنیت ، رفاه و آزادی عنوان کرد و افزود: در تمام جوامع اولین نیاز امنیت است که گران‌ترین، حساس‌ترین و حیاتی‌ترین نیاز بشری است، تمام ساختارهای حکومتی برای تامین امنیت تلاش می‌کنند و به‌طور نسبی در تامین این امنیت موفق هستند.

وی با اشاره به نیاز انسان به رفاه نیز گفت: تمام حکومت‌ها با روش‌ها و مدل‌های مختلف اقتصادی دنبال تامین رفاه جامعه هستند و در بحث آزادی نیز تعریف‌های بسیار متنوع و متفاوتی ارائه شده و مردم می‌گویند باید امنیت و آزادی داشته باشیم و در سایه امنیت از رفاه برخوردار شویم ، تمام حکومت‌ها ادعا می کنند برای تحقق این سه مقوله مهم و حیاتی تلاش می‌کنند.

قاسمیان با تجلیل از خیرین استان ادامه داد: این جمع حاضر برای تحقق عدالت و کرامت تلاش می‌کنند ، تحقق عدالت در کشور فعلا به‌صورت نسبی برقرار است ، در تحقق عدالت در چهار و پنج سال گذشته به‌صورت ۱۰۰ درصد نه بلکه به‌صورت نسبی موفق شده‌ایم ، خیرین و خدمتگزاران نظام کم کسری‌های عدالت در جامعه را جبران و برای روسفیدی انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند.

معاون استاندار اردبیل نکته مهم بعدی را کرامت دانست و گفت: عمل خیر مخفیانه که در آن کرامت شخص کمک شونده حفظ می‌شود و عزت و کرامت یکی از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی است که جمع حاضر به ارتقای عزت و سطح کرامت جامعه به‌صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کند ، این جمع تلاش می‌کند هیچ پدری از فرزندانش شرمنده نشده و شخصیتش حفظ شود.

قاسمیان افزود: خیرین و مسئولان استان در حوزه‌های مختلف از جمله بخش درمان، تغذیه، مسکن و سایر حوزه‌ها موفق عمل کرده‌اند و به جمع حاضر تبریک می‌گویم که پرچم عدالت و کرامت در دستشان است و خداوند متعال توفیق داده شان و شخصیت پرچم عدالت و کرامت را حفظ و تقویت کنند.

انتهای پیام

نظر شما