شناسهٔ خبر: 63810961 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

طرح غرس 12 میلیون نهال در کردستان آغاز شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: در قالب طرح تولید و کاشت یک میلیارد درخت 12 میلیون نهال در کردستان تولید و کاشت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهزاد شریفی‌پور پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز به کار طرح سراسری تولید و کاشت یک میلیارد درخت که امروز به صورت همزمان در کل کشور مرحله کاشت آن شروع شد، اظهار کرد: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سال 1402 به مدت 4 سال در سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه سهم استان کردستان در این طرح کاشت 12 میلیون اصله درخت طی 4 سال است، گفت: براین اساس برنامه‌ریزی‌های لازم برای تولید و کاشت 3 میلیون اصله نهال در هر سال در استان انجام گرفته است.

وی عنوان کرد: این طرح در راستای سیاست دولت سیزدهم و تحقق شعار ایران سرسبز و ایران قوی اجرا می‌شود که امیدواریم بتوانیم دراستان بهترین عملکرد را داشته باشیم.

شریفی‌پور افزود: این طرح با توجه به خدمات زیست‌محیطی و نقش توسعه فضای سبز در چرخه طبیعت در دستور کار قرار گرفته و با همراهی و همکاری بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف در استان زمینه اجرای این طرح به نحو احسن فراهم شده است.

وی گفت: همزمان با آغاز طرح سراسری تولید و کاشت یک میلیارد درخت که کاشت آن از امروز شروع شده است، طرح مدیریت جامع و منابع طبیعی گردشگری منطقه صلوات‌آباد را با پشتیبانی استاندار و تمام دستگاه‌های مرتبط نیز آغاز شده و در همین راستا در سطح 450 هکتار چاله‌کنی برای غرس نهال در این منطقه صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی ما اجرای پروژه‌های متعدد گردشگری در سطح 3 هزار و 600 هکتار از اراضی این منطقه است که می‌تواند کمک خوبی به توسعه فضای سبز شهر در سنندج داشته باشد.

استاندار کردستان هم در این برنامه طی سخنان کوتاهی با تقدیر از دست‌اندرکاران اجرای این برنامه، گفت: امیدواریم بتوانیم در اجرای این طرح بهترین عملکرد داشته باشیم.

اسماعیل زارعی‌کوشا افزود: غرس هر درخت امروز با نام یک شهید انجام شد و امیدواریم روح با برکت شهدا همواره در زندگی ما جاری و سازی باشد و مردم بتوانند سالیان سال از سایه سار این درخت‌ها بهره‌مند شوند.

زارعی‌کوشا از مردم کردستان به عنوان مردمی فعال در اقدامات زیست محیطی و منابع طبیعی نام برد و گفت: با مشارکت و همراهی مردم می‌شود این طرح را به بهترین شیوه اجرا کرد.

وی خواستار همراهی رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای به سرانجام رسیدن طرح مردمی کاشت درخت شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

نظر شما