شناسهٔ خبر: 63809967 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صادرات بیش از ۲۰ میلیون تن محصول از گمرک‌های استان بوشهر

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از صادرات بیش از ۲۰ میلیون تن محصولات از طریق گمرک‌های استان در هشت ماه گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -
۲۰ میلیون تن صادرات محصولات از گمرک‌های استان بوشهر
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مهدی صفوی در حاشیه هفتمین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان با اشاره به صادرات کالا‌های غیرنفتی با احتساب میعانات گازی در هشت ماه گذشته، افزود: در این مدت بالغ‌بر ۲۰ میلیون و ۴۵۲ هزار تن کالا به ارزش ۷ میلیارد و ۵۰۱ میلیون دلار از طریق بنادر استان به کشور‌های هدف صادر شده که از نظر وزنی نسبت‌به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است.
 
وی با بیان این‌که استان بوشهر نقش مهمی در تولید و صادرات محصولات مختلف در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، آبزیان، مواد معدنی و صنایع دستی دارد، اضافه کرد: در هشت ماه گذشته بدون احتساب میعانات گازی افزون بر ۲۰ میلیون و ۲۳۲ هزار تن کالا به ارزش حدود ۷ میلیارد و ۳۸۴ میلیون دلار از گمرک‌های استان بوشهر صادر شده است.
 
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گفت: عمده کالا‌های صادراتی استان بوشهر شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، سیمان، کلینکر، انواع ماهی و میگو، مواد معدنی، سبزیجات و صیفی‌جات بوده است.
 
وی کشور‌های چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، پاکستان، آفریقای جنوبی، سریلانکا، ویتنام، قطر و نیجریه را مقصد محصولات صادراتی از استان بوشهر عنوان کرد.
 
صفوی به واردات کالا از گمرکات استان بوشهر نیز اشاره و بیان کرد: در ۸ ماه امسال افزون‌بر ۴۰۹ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۴۰۹ میلیون دلار به گمرک‌های استان بوشهر وارد و ترخیص شده است.
 
وی عمده کالا‌های وارداتی به گمرک‌های استان بوشهر را شامل قطعات و تجهیزات موتورسیکلت و خودرو سواری، پارچه، بلبرینگ، لاستیک، موز، چای و الکترو موتور عنوان و اضافه کرد: کشور‌های امارات متحده عربی، چین، روسیه، فیلیپین، هند، جمهوری کره، ژاپن، ترکیه، سریلانکا وهنگ کنگ مبدا بیشتر کالا‌های وارداتی بوده است.

نظر شما