شناسهٔ خبر: 63809561 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۱۲۵۰۰ اصله نهال در استان مرکزی کاشته شد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با بیان اینکه طی ۴ سال باید ۱۶ میلیون اصله نهال در استان کاشته شود گفـت: امروز به طور همزمان در شهرستان ها ۱۲ هزار و ۵۰۰ اصله نهال کاشته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، غلامحسین محمدی امروز در آیین طرح مردمی کاشت درخت اظهار کرد: یک میلیارد درخت قرار است در کشور طی مدت مشخص کاشته شود که سهم استان مرکزی در این خصوص سالی ۴‌ میلیون اصله نهال است.


وی با بیان اینکه تاکنون ۴۲۰۰ هزار اصله نهال در استان تولید شده و برنامه ریزی های لازم برای تولید نهال برای سال آینده انجام گرفته، افزود: دو میلیون نهال قابل توزیع داریم که تعدادی از آن ها نهال صنوبر است. 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با بیان اینکه برای کاشت نهال ها باید ۲۳۰۰ هکتار چاله حفر کنیم که تاکنون ۱۳۰۰ هکتار حفر شده است اضافه کرد: جانمایی کاشت نهال ها در ۴۸۰۰ هکتار از اراضی استان صورت گرته که با تخصیص اعتبار کاشت آن انجام خواهد شد. 

محمدی ادامه داد: ۹۰۰ هزار اصله نهال بیابانی نیز سهم شهرداری ها و دهیاری ها است که باید کاشته شود. 

وی با بیان اینکه تا کنون ۴ پویش با مشارکت مردم و مسوولین انجام داده شده بیان کرد: مجموعا ۴۰ هکتار پویش بذرکاری داشته ایم، در پویش امروز نیز ۱۲۵۰۰ نهال در سطح استان بصورت همزمان انجام می شود.

اسدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز گفت:  پویش کاشت یک میلیارد نهال در کشور اقدام بسیار خوبی است که در حال انجام است؛ محیط زیستی که متاسفانه ما خراب کردیم آیندگان نتیجه آن را خواهند دید.

وی با بیان اینکه در حوزه حفظ آب های زیر زمینی و حیاط وحش مشکل داریم که نتیجه چنین اقداماتی است، افزود: باید به طور جدی پای کار ایستاد و مساله ما با پویش حل نمی شود، تمام دستگاه های اجرایی مکلف شوند و یاریگر باشند.

پایان پیام

نظر شما