شناسهٔ خبر: 63807351 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پویش امام رضا (ع) با عنوان نهالکاری خانوادگی

کاشت ۴هزار اصله نهال امروز در سراسر خراسان رضوی

۴ هزار نهال امروز در شهرستانهای مختلف خراسان رضوی کاشته شد.

صاحب‌خبر -

بهره برداری از۳۰ طرح در ۱۱شهرستان استان در هفته منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی  امروز در حاشیه مراسم کاشت نهال در ارتفاعات جنوبی مشهد گفت :‌سهم این استان از اجرای طرح  ۴ ساله ملی کاشت یک میلیارد اصله درخت در کشور، کاشت ۳۷ میلیون نهال در چهار سال در خراسان رضوی است.

محسن فنودی گفت: کاشت این تعداد اصله درخت از سال ۱۴۰۲ آغاز  شده است و برای مدت چهار سال ادامه دارد.

وی افزود: تا قبل از این سالانه یک تا یک و نیم میلیون نهال در استان پرورش داده می‌شد که با اجرای این طرح ظرفیت پرورش را با همکاری شرکتهای دانش بنیان افزایش داده ایم .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: هدف از اجرای این طرح افزایش مساحت جنگل ها، ایجاد فضای سبز و کاهش آلودگی هوا است.

فنودی افزود: وظیفه اداره کل منابع طبیعی حفظ ،نگهداری و بهره برداری اصولی از هشت میلیون هکتار از اراضی خراسان رضوی  است.

وی گفت: تا کنون بیش از ۷.۵ میلیون هکتار از اراضی تحت حفاظت منابع طبیعی سند دار و سند تک برگ ۶ میلیون هکتار صادر شده است و بقیه هم تا پایان سال مالی به اتمام خواهد رسید.
فنودی افزود: طرحهای آبخیزداری و آبخوان داری  با ۹۰ هزار متر مکعب ظرفیت و با ۲۱ میلیارد تومان اعتبار آماده شده است و پنج هزار بهره بردار استان از این طرح هابهره مند خواهند شد.

در پویش امام رضا (ع) با عنوان نهالکاری خانوادگی امروز  ۵۰۰ اصله نهال در دو و نیم هکتار از ارتفاعات جنوبی مشهد و  در مجموع حدود ۴ هزار نهال در شهرستانهای مختلف استان کاشته شد.

۱۵ تا ۲۱ اسفندهفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

نظر شما