شناسهٔ خبر: 63806526 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

آمریکا برای جنگ غزه بمب سنگرشکن به تل‌آویو داده است

گزارش شده است که ایالات متحده ۱۰۰ بمب BLU-۱۰۹ Bunker Buster را برای کمک به رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه، به تل‌آویو ارسال کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که ایالات متحده ۱۰۰ واحد بمب ۲۰۰۰ پوندی BLU-۱۰۹ را در کنار هزاران مهمات و سیستم تسلیحاتی دیگر به نظامیان صهیونیستی برای تقویت جنگ علیه جنبش فلسطینی حماس در نوار غزه تحویل داده است.

گفته شده که از میان نزدیک به ۱۵ هزار بمب و ۵۷ هزار گلوله توپ به ارتش رژیم صهیونیستی تحویل داده شده است. ایالات متحده همچنین ۱۰۰ بمب باستر BLU-۱۰۹ را به تل‌آویو منتقل کرده است.

گزارش شده است که بمب BLU-۱۰۹ برای ایجاد حداکثر خسارت زمینی ساخته شده است و حامل یک کلاهک ۲۰۰۰ پوندی است که قادر به نفوذ به پناهگاه‌های بتنی است. رژیم صهیونیستی می‌تواند از چنین بمب‌هایی برای نفوذ به شبکه گسترده تونل‌ها و تأسیسات زیرزمینی حماس استفاده کند.

با این حال، چندین تحلیلگر امنیتی خاطرنشان کرده‌اند که تحویل چنین بمب‌هایی به اسرائیل با درخواست‌های مقامات ارشد آمریکایی، از جمله آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، برای محافظت از غیرنظامیان و به حداقل رساندن تلفات انسانی، مغایرت دارد.

در این گزارش آمده است که اگرچه ممکن است زمینه‌های قانونی برای استفاده از بمب‌های سنگر شکن وجود داشته باشد، اما این بمب‌ها تهدید قابل توجهی برای غیرنظامیان در کمپ‌های پناهندگان و هزاران فلسطینی آواره در اطراف محل انفجار‌ها ایجاد خواهد کرد و استفاده از چنین بمب‌هایی مستلزم در نظر گرفتن آسیب احتمالی برای غیرنظامیان است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما