شناسهٔ خبر: 63802518 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا 100 بمب سنگرشکن در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است

یک روزنامه آمریکایی فاش کرده دولت جو بایدن علی‌رغم تأکید بر ضرورت اجتناب از کشتار غیرنظامیان 100 بمب سنگرشکن 2000 پوندی در اختیار اسرائیل قرار داده است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا)، یک روزنامه آمریکایی در گزارشی اختصاصی فاش کرده آمریکا برای کمک به رژیم صهیونیستی  در اجرای عملیات نظامی در غزه بمب‌های عظیم‌ سنگرشکن و ده‌ها هزار سلاح و گلوله توپخانه دیگر در اختیار رژیم صهیونیستی  قرار داده است.

 

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در این گزارش امروز جمعه به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داده افزایش ارسال سلاح از آمریکا بهرژیم صهیونیستی  که ارسال 15 هزار بمب و 57 هزار گلوله توپخانه را شامل می‌شود اندکی بعد از حمله 7 اکتبر آغاز شد و در روزهای اخیر نیز ادامه داشته است.  

 

آمریکا پیش از این شمار دقیق سلاح‌هایی که برای رژیم صهیونیستی ارسال کرده بود را افشا نکرده بود. ارسال 100 بمب سنگرشکن 2000 پوندی نیز پیش از این توسط آمریکا فاش نشده بود.

 

وال‌استریت‌ژورنال نوشته انتقال صدها میلیون دلار مهمات با هواپیماهای نظامی سی‌17 از آمریکا به تل‌آویو نشان‌دهنده چالش‌های دیپلماتیکی است که پیش روی دولت جو بایدن، رئیس‌‌جمهور آمریکا قرار دارد. آمریکا از یک طرف متحد اصلی‌اش در منطقه را به اجتناب از افزایش تلفات غیرنظامیان دعوت می‌کند اما از طرف دیگر بسیاری از مهماتی که آن عملیات‌ها به واسطه آنها انجام می شود را در اختیار تل‌آویو قرار دهد.

 

آمریکا بعد از ۷ اکتبر به شدت از حملات رژیم اسرائیل حمایت کرده است. دولت جو بایدن در روزهای گذشته گفته که تنها از «وقفه‌های جنگی» در غزه حمایت می‌کند و طرفدار آتش‌بسی که می‌تواند به نفع حماس تمام شود نیست.

 

کاخ سفید تا کنون در برابر خواسته‌های فعالان حقوق بشر و برخی از سیاستمداران حزب دموکرات برای پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی  مقاومت کرده است. مقام‌های دولت بایدن می‌گویند در حال حاضر بهبود وضعیت انسانی در غزه تنها از طریق همین آتش‌بس‌های موقت امکان‌پذیر خواهد بود.

 

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز جمعه در دوبی گفت: «من این را روشن کردم که بعد از وقفه جنگی ضروری است که رژیم صهیونیستی  رویه‌های محافظتی روشنی را برای حفاظت از غیرنظامیان و تدام ارسال کمک‌ها به غزه در پیش بگیرد.»

 

با وجود این، شواهد دیگر نشان می‌دهند که آمریکا دست اسرائیل را برای کشتار غیرنظامیان تا حد ممکن باز گذاشته است. به عنوان مثال، روز گذشته بلینکن قبل از شروع مجدد درگیری‌ها گفته بود: «رژیم صهیونیستی  حق دارد هر کاری انجام دهد تا اطمینان حاصل کند کشتار 7 اکتبر توسط حماس تکرار نمی‌شود.»

 

وال‌استریت‌ژورنال نوشته بعضی از تحلیلگران مسائل امنیتی گفته‌اند انتقال این تسلیحات می‌تواند فشار دولت بایدن بر رژیم صهیونیستی  برای محافظت از غیرنظامیان را کاهش دهد.

 

برایان فینوکین، مشاور ارشد گروه غیرانتفاعی بحران که سابقاً در وزارت خارجه آمریکا مشاور حقوقی هم بوده گفت: «این رویه با اظهارات بلینکن و دیگران مبنی بر اینکه اسرائیل باید از بمب‌های کوچکتر استفاده کند همخوانی ندارد.»

 

وال‌استریت‌ژورنال نوشته از این مجموعه از سلاح‌های ارسالی آمریکا برای اسرائیل قبلاً در عراق، افغانستان، سوریه، سومالی و لیبی و برخی کشورهای دیگر برای هدف قرار دادن گروه بزرگی از نیروهای دشمن استفاده شده است. در غزه، بر خلاف این عملیات‌ها اسرئیل در حال هدف قرار دادن مراکز غیرنظامی است.

 

انتهای پیام/الف/ی.ح

 

نظر شما