شناسهٔ خبر: 63799821 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

کمپانی آندوریل از نسخه پدافندی پهپاد رودرانر رونمایی کرد (عکس و فیلم)

«رودرانر ام» نوع رهگیر با کلاهک شدیدالانفجار خانواده Roadrunner است که در نقش پدافند هوایی ساخته شده است که می تواند به سرعت پرتاب شود و طیف وسیعی از تهدیدات هوایی را شناسایی، رهگیری و نابود سازد و یا به سلامت بازیابی و دوباره پرتاب شود.

صاحب‌خبر -
کمپانی Anduril از نسخه پدافندی پهپاد Roadrunner رونمایی کرد (پهپاد سیاه رنگ).
 
به گزارش کاتافراکت؛ «رودرانر ام» نوع رهگیر با کلاهک شدیدالانفجار خانواده Roadrunner است که در نقش پدافند هوایی ساخته شده است که می تواند به سرعت پرتاب شود و طیف وسیعی از تهدیدات هوایی را شناسایی، رهگیری و نابود سازد و یا به سلامت بازیابی و دوباره پرتاب شود.
 
برخاست و فرود عمودی (VTOL) رودرانر، به وسیله دو موتور جت صورت می‌گیرد که امکان مانور و پرواز با سرعت بالا (همچنان فرو صوت) را نیز برای آن فراهم می‌سازد.
 
بنابر اعلام سازنده، رهگیری تا زمان برخورد و به وسیله یک جستجوگر اپتیکی و به طور خودکار صورت می‌گیرد و تنها به وسیله یک اپراتور، امکان سرپرستی چندین رودرانر ممکن می‌باشد.
 
اسناد درخواست بودجه مالی 2024 ستاد فرماندهی عملیات ویژه ایالات متحده خاطرنشان می‌کند که واحد‌های تابع آن، امسال به دنبال 19 میلیون دلار برای "تسریع" توسعه سامانه پدافندی اهداف بدون سرنشین (cUAS) با نام "Roadrunner" است که برای سرنگونی پهپادهای گروه 3 (گروه پهپاد های با وزن کمتر از 600 کیلوگرم در طبقه‌بندی وزارت دفاع آمریکا) طراحی شده است.
 
کمپانی Anduril در زمینه توسعه پهپاد هایی با عملکرد خودکار، از جمله سیستم های رهگیر، فعالیت می‌کند.
 

نظر شما