شناسهٔ خبر: 63798448 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ایران فعالانه در حال توسعه علم و فناوری است

رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای در همایش بین‌المللی دانشمندان جوان روسیه گفت: در این همایش، فرصت مناسبی برای همفکری جوانان کشور‌های مختلف جهان با دانشمندان برتر و جوان روسیه فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

ایران فعالانه در حال توسعه علم و فناوری است   ( ویترین / منبع : سازمان انرژی اتمی ایران)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از «مرکز دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران» ؛ سید امیرحسین فقهی، در سومین همایش بین‌المللی دانشمندان جوان روسیه افزود: تحریم‌های بین المللی علیه ایران و روسیه فرصت مناسبی را برای تقویت مشارکت بین مسکو و تهران در مقابله با چنین محدودیت‌هایی فراهم کرده است.
معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت : تجربه ایران در مقابله با تحریم‌ها نشان داده است که ما اقدامات مهمی را برای تقویت و توسعه علوم و فنون انجام داده‌ایم؛ به‌طوری‌که ایران فعالانه در حال توسعه علم و فناوری برای قرار گرفتن در جمع کشور‌های پیشرفته است.
وی افزود : حرکت شتابان در مسیر کسب علم و دانش و همچنین تجاری سازی پژوهش‌ها و ایده‌ها از مهمترین راهبرد‌های مدیریتی صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بوده و به یاری خداوند در تلاشیم سرفصل‌های گوناگون فناوری هسته‌ای را به‌صورت متوازن در کشور محقق سازیم.
رئیس مرکز تحقیقات ملی روسیه «موسسه کورچاتوف» نیز در این همایش گفت : مردم ایران که بر تحریم‌های آمریکا غلبه کرده‌اند، شایسته احترام عمیق هستند.
میخائیل کووالچوک افزود : بیش از ۴۰ سال است که ایران تحت شدیدترین تحریم‌های ایالات متحده بوده است. اما این کشور با جمعیت جوان و فعال با تحریم‌ها کنار آمده، هرچند سخت بوده است.
لازم به ذکر است کنگره دانشمندان جوان یکی از رویداد‌های مهم درزمینه علم و فناوری محسوب می‌شود که با دستور ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه به‌منظور تقویت نقش علم و فناوری در حل مهمترین مشکلات توسعه جامعه و کشور برگزار شده است.
معاون سازمان انرژی اتمی و هیات همراه به نمایندگی از کشورمان در سومین همایش بین‌المللی دانشمندان جوان روسیه شرکت کردند.
 
 
 

نظر شما