شناسهٔ خبر: 63790249 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حضور دکتر امیرعبداللهیان در سفارت یمن

وزیر امور خارجه کشورمان با تمجید از مواضع قوی مقامات و مردم یمن در حمایت از مردم فلسطین و غزه گفت: حمایت یمن از مردم غزه و کرانه باختری ستودنی است.

صاحب‌خبر -

 حضور دکتر امیرعبداللهیان در سفارت یمن 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، وزیر امور خارجه به منظور قدردانی از حمایت‌های صنعا از مردم فلسطین در محل سفارت یمن در تهران حضور یافت. دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در محل سفارت یمن در تهران با ابراهیم الدیلمی سفیر دولت نجات ملی یمن دیدار کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تمجید از مواضع قوی رهبران و مردم یمن در حمایت از مردم فلسطین و غزه افزود: حمایت یمن از مردم غزه و کرانه باختری ستودنی است.

امیرعبداللهیان با ابلاغ سلام‌های گرم به سید عبدالملک الحوثی، از گفت و گو‌های انجام شده بین صنعا و عربستان سعودی حمایت و اظهار امیدواری کرد توافق نهایی بین دو طرف حاصل گردد.

ابراهیم الدیلمی سفیر دولت نجات ملی یمن در تهران نیز ضمن تشکر و خوش آمدگویی به دکتر امیرعبداللهیان و ابلاغ سلام‌های گرم سید عبدالملک الحوثی به مقام معظم رهبری و رئیس جمهور اظهار داشت: ما دفاع از مردم فلسطین و غزه را وظیفه خود می‌دانیم و تا هر زمانی که نیاز باشد، به حمایت از فلسطین ادامه خواهیم داد.

وی افزود: تصمیم مقامات صنعا جهت ورود به میدان و هدف قرار دادن منافع رژیم صهیونیستی در سرزمین اشغالی و در دریا، در جهت اعتقاد قوی ما برای دفاع از مردم غزه است که از سوی مقامات صنعا اتخاذ گردید.

ابراهیم الدیلمی تاکید کرد: مردم یمن عمیقا صلح طلب بوده ، خواهان آرامش و ثبات در منطقه هستند.

سفیر یمن گفت: گفت و گو‌های بین صنعا و ریاض در مسیر درستی قرار دارد و امیدواریم با توافق نهایی محاصره کامل یمن برطرف و حقوق مردم یمن تامین شود.

نظر شما