شناسهٔ خبر: 63787240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید وزیر بهداشت به تولید دارو در داخل کشور

در دو سال اخیر، چهار هزار محصول دانش بنیان تولید شده که زمینه خودکفایی کشور را فراهم می کند.

صاحب‌خبر -

تاکید وزیر بهداشت به تولید دارو در داخل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدید از بیمارستانهای منطقه کاشان گفت: اکنون با بهره گیری از ظرفیت پارک های علم و فناوری، ۴۰ درصد از تجهیزات مورد نیاز بخش درمانِ کشور در داخل تولید می شود.

بهرام عین اللهی  افزود: استان ها باید در حوزه تولید دارو و تجهیزات پزشکی فعال شوند تا دیگر واردکننده دارو و تجهیزات نباشیم و به صادرکننده تبدیل شویم.

وی با بیان اینکه آزمون استخدامیِ ۲۵ هزار نفر در وزارت بهداشت، اواخر مهر در کشور برگزار شد، گفت: ۱۴ هزار نفر در این آزمون از گروه پرستاری پذیرفته شدند.

عین اللهی درباره مشکل تاسیسات و اورژانس بیمارستان شهید بهشتی کاشان گفت: در حال حاضر، اورژانس دانشگاه شهید بهشتی وضعیت مطلوبی ندارد، در حالی که پیشنهاد ما گسترش فضای اورژانس است و حضور همه بیماران اورژانس در یک محوطه قابل قبول نیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) آران و بیدگل گفت: این بیمارستان ۱۱۲ تخت خوابی در حال تکمیل بوده و تنها نیازمند تجهیزات است و تا دهه فجر افتتاح می شود.

وی گفت: بیمارستان ۹۶ تخت خوابی ثامن الائمه(ع) در آران و بیدگل، با مشکل کمبود نیروی متخصص انسانی رو به روست که قرار شد دانشگاه علوم پزشکی کاشان، نسبت به تامین نیروی انسانیِ مورد نیاز بیمارستان اقدام کند.

عین اللهی درباره طرح پویش ملی سلامت که دانشگاه علوم پزشکی کاشان اجرایش کرده است، ابراز امیدواری کرد همه مردم این منطقه از لحاظ بیماری دیابت و فشار خون بررسی شوند.

نظر شما