شناسهٔ خبر: 63778297 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

با اعلام برگزیدگان نهایی؛

اثر پژوهشی معلمان مهدیشهری، برگزیده دوم کشور شناخته شد/ انتخاب دانش‌آموز شاهرودی به‌عنوان پژوهشگر برتر

دانش‌آموز شاهرودی و معلمان مهدیشهری در بیست‌وششمین برنامه‌ی ملی معلم‌ پژوهنده، عنوان پژوهشگر برتر و رتبه دوم کشوری را از آن ِخود کردند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، اثر اقدام‌پژوهی طلعت معافی و فاطمه‌زهرا عزیزیان آموزگاران ابتدایی مدرسه پسرانه هادی‌پورخسروی مهدیشهر در بیست‌وششمین برنامه‌ی ملی معلم‌ پژوهنده از مجموع ۵۰۰ اثر راه‌یافته به مرحله‌ی کشوری، مؤفق به کسب رتبه‌ی دوم شد و حانیه آجدانی دانش‌آموز پایه هشتم دبیرستان بشارت شاهرود نیز در این دوره‌، عنوان پژوهشگر برتر کشوری را کسب کرد.

بر اساس این گزارش، معافی و عزیزیان با ارائه‌ی اثر پژوهشی خود با عنوان «اثربخشی بازی‌درمانی شناختی - رفتاری بر نشانه‌های کودک مبتلا به لالی انتخابی» به بررسی درمانی شناختی - رفتاری بر کاهش نشانگان کودک مبتلا به لالی انتخابی(ناتوانی مستمر در صحبت‌کردن در مدرسه) و هم‌چنین کاهش اضطراب اجتماعی دانش‌آموز پرداختند.

رشد 23درصدی فرهنگیان استان سمنان در زمینه اقدام‌پژوهی

مهدی عاشوری رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره‌کل آموزش و پرورش سمنان اظهار داشت: در این دوره، 1100 اثر اقدام‌پژوهی به‌همت معلمان و کارکنان استان، انجام و با پایش اولیه، 100 اثر از شهرستان‌ها و مناطق دریافت شد که پس از داوری، 10 اثر به مرحله‌ی کشوری راه یافت.

وی ضمن قدردانی از استقبال و تلاش همکاران در زمینه‌ی اقدام‌پژوهی و رشد 23 درصدی آثار ارسالی در سال جاری افزود: یکی از اساسی‌ترین اهداف این برنامه، گسترش فرهنگ پژوهش در میان معلمان و همکاران آموزش و پرورش در راستای تحقق‌بخشی به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و رویکرد اساسی برنامه معلم پژوهنده نیز بررسی، شناسایی، تبیین و حل مسئله و مشکل محیط کار و فعالیت کلاس درس و ادارات آموزش و پرورش با استفاده از ابزار پژوهشی است.

برچسب‌ها:

نظر شما