شناسهٔ خبر: 63777351 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس جمهور مترو پرند را افتتاح کرد

پرند - ایرنا - آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور امروز پنجشنبه با حضور در شهرستان رباط کریم خط مترو شهر پرند را افتتاح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رییس جمهور صبح امروز پنجشنبه به منظور بهره‌برداری از ۲ طرح عمرانی وارد شهرستان رباط کریم شد و متروی پرند را به صورت رسمی افتتاح کرد.

در این سفر وزیر راه و شهرسازی، شهردار تهران و سایر مسوولان استانی و شهرستانی رییس جمهور را همراهی می‌کنند.

علاوه بر افتتاح خط مترو پرند، بیش از چهار هزار واحد مسکونی که تکمیل شده نیز در اختیار مردم شهرستان رباط کریم و شهر پرند قرار می‌گیرد.

شهر تازه تاسیس پرند در ۳۵ کیلومتری غرب پایتخت و در حاشیه آزاد راه تهران - ساوه واقع شده، ۴۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و روزانه حدود ۴۰ هزار نفر بین این شهر و تهران در تردد هستند.

خط متروی پرند از ایستگاه شاهد در خط یک مترو منشعب شده و با طی مسیر ۵۰ کیلومتری با پنج ایستگاه به شهر پرند می‌رسد؛ ۳۰ کیلومتر اول خط متروی پرند با ایستگاه‌های شهر آفتاب و فرودگاه امام خمینی (ره) به بهره‌برداری رسیده بود اما ۲۰ کیلومتر اصلی خط متروی پرند به گفته مدیران شرکت مترو تهران معطل منابع مالی بود.

مطالعات متروی پرند، سال ۸۴ و عملیات اجرایی آن، ۱۲ سال قبل آغاز شد و بیش از یک دهه است که مردم پرند چشم‌انتظار بهره‌برداری از متروی پرند هستند.

نظر شما