شناسهٔ خبر: 63776116 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه:

تربت‌حیدریه در مسیر پیوند تجربه و دانش بازیگری

۱۲ دانشجوی رشته بازیگری دردانشگاه ازاد تربت حیدریه تحصیل می‌کنند.

صاحب‌خبر -

تربت‌حیدریه در مسیر پیوند تجربه و دانش بازیگری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه گفت: ایجاد این رشته همچنین باعث افزایش شان علمی هنرمندان این خطه شده که نتایج آن را البته در درازمدت و به تدریج در جشنواره‌های داخلی و خارجی خواهیم دید.

وی با بیان اینکه امیدوارم پای دیگر رشته‌های هنری نیز به دانشگاه‌های تربت‌حیدریه باز شود، گفت: امید است شاهد آیند و روند هنرمندان برجسته کشور برای تدریس در این دانشگاه باشیم.

قربانی با اشاره به برخی هنرمندان نامدار کشور که ریشه در خاک تربت‌حیدریه دارند، افزود: مرحوم محمد قهرمان شاعر و غزلسرا، نوازنده چیره‌دستی، چون کیوان ساکت، بانو ملک جهان خزاعی نقاش، مجسمه‌ساز و سینماگر، کارگردان و فیلمنامه‌نویسی، چون سعید سهیلی، کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده و فیلمبرداری، چون فریدون جیرانی و بازیگرانی، چون لاله و ستاره اسکندری همگی اصالت تربتی دارند.

رییس انجمن نمایش تربت‌حیدریه نیز گفت: با توجه به راه اندازی رشته نمایش در دانشگاه، پای هنرمندان و استادان این رشته نیز به دانشگاه باز شده است که به گمان من اتفاق بسیار مبارکی در تاریخ تئاتر تربت‌حیدریه محسوب می‌شود.

سیدجواد حسینی افزود: البته تاثیر وجودی این رشته دانشگاهی در کوتاه مدت نمایان نخواهد شد و باید محصول نهایی آنرا در عرصه هنر این منطقه در یک بازه طولانی به نظاره نشست.

نظر شما