شناسهٔ خبر: 63775725 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

صبحانه خبری، ۹ آذر ۱۴۰۲؛ از واکنش رئیسی به ردصلاحیت‌ها تا انتصابات فامیلی در شهرداری تهران

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

شهردار لواسان دستگیر شد
فارس نوشت: یک منبع آگاه از دستگیری شهردار سابق رباط کریم (شهردار فعلی لواسان) به اتهام مباحث مالی خبر داد.  مهدی کرم نیا رئیس شورای شهر لواسان نیز گفت: آن چه شورا از آن اطلاع دارد احضار شهردار به پلیس امنیت اقتصادی است و این ماجرا ارتباطی با شهرداری لواسان ندارد و مرتبط با مسوولیت سابق وی در رباط کریم است. 

واکنش مدیرعامل خبرگزاری میزان به حملات سایت برادر داماد رئیسی
کشتدار مدیرعامل خبرگزاری میزان با اشاره به حملات سایت برادر داماد رئیس جمهوری به قوه قضاییه نوشت: «وقت حمله به قوه قضاییه که می‌شود، محفل رجانیوز به صحبت‌های فردی مثل توماج صالحی استناد و آن را تایید می‌کند، اما وقتی کسی در مورد گعده فکری رجانیوز صحبت می‌کند، باید برخورد قضایی و بگیر و ببند راه انداخت. استاندارد دوگانه همیشه مذموم است.» 

توضیحات رسانه قوه‌قضائیه درباره فرار سینا استوی
رسانه قوه قضاییه نوشت: متهم که با قرار وثیقه بیرون از زندان بوده است با وجود ممنوع الخروج بودن به صورت غیرقانونی کشور را ترک می‌کند. گفتنی است بلافاصله برای سینا استوی اعلان قرمز به پلیس بین‌الملل شده است .

مبلغ تقریبی سود سهام عدالت
تا پایان ماه جاری، اولین مرحله از سود سهام عدالت به حساب سهامداران واریز می‌شود و ورثه متوفیان نیز که اقدامات مربوط به ثبت نام را انجام داده‌اند سود می‌گیرند. اگرچه هنوز مبلغ دقیق سود سهام عدالت در سال جاری مشخص نشده اما رقم تقریبی آن برای افرادی که سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی دارند حدود ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود. 

عمل زیبایی منجر به تغییر چهره شود، باید تصاویر جدید در کارت ملی ثبت شود
وزیر کشور در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، در پاسخ به سوالی درخصوص اعلام ثبت احوال درباره افرادی که پس از عمل زیبایی تغییراتی در چهره آن‌ها اتفاق می‌افتد، عنوان کرد: اگر هرگونه عمل زیبایی منجر به تغییر چهره شود و ضوابط مشخصی را که مربوط به عکس افراد روی کارت ملی است از دست بدهند منطقی است که باید تصاویر جدید در روی کارت ملی آن‌ها وجود داشته باشد. 

ابتکار آتش‌بس دائمی با تبادل همه اسرای فلسطینی و اسرائیل
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه گفت: همه تلاش‌ها برای استمرار آتش‌بس ادامه دارد. طبعاً حماس باید تصمیم بگیرد که برای تداوم آتش‌بس باید چگونه عمل کند. الان ابتکاری روی میز است که چطور در ازای آزادی و تبادل همه اسرای فلسطینی در برابر اسرای اسرائیل به یک آتش‌بس دائمی برسیم. 

وزیر کشور: طبق قانون، اگر کسی مانع آمران به معروف و ناهیان از منکر شود مجازات می شود
احمد وحیدی  وزیر کشور با تاکید بر لزوم حمایت از فعالیت آمران به معروف و ناهیان از منکر ابراز داشت: مساله دوم موضوع آمران به معروف و ناهیان از منکر است، این‌ها هم وظیفه دارند و دستگاه‌ها هم موظف هستند از آن‌ها حمایت کنند. حتی در قانون مربوطه یعنی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اگر کسی مانع انجام فعالیت آن‌ها شود مجازات می شود یعنی برای آن جرم انگاری شده برای کسانی که مانع از فعالیت آن‌ها شوند. او گفت: خب یکی می‌آید در مترو می‌خواهد گل بدهد، یکی می‌خواهد تذکر زبانی بدهد. این‌ها در چارچوب‌های قابل قبول است؛ بله خارج از تذکر زبانی موضوعش متفاوت است. 

توصیه رهبر انقلاب به بسیجیان
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از بسیجیان سراسر کشور پرهیز از دوقطبی‌های کاذب را مورد تأکید قرار دادند و افزودند: برخی اظهارات در فضای مجازی و جدا کردن مردم تحت عناوینی مانند «طرفدار این یا آن»، واقعا جای گله دارد؛ کسانیکه دین و مبانی و انقلاب و ولایت فقیه را قبول دارند، با هر اختلاف سلیقه برادرهای شما هستند و نباید دچار دودستگی شد.

سروری: اگر حماس بازنده شود روی انتخابات ما تاثیر منفی دارد
پرویز سروری عضو شورای ائتلاف اصولگرایان گفت: در انتخابات سال‌۹۸ شهادت سردار سلیمانی فضای کشور را تغییر داد و در رأی‌دهی و نگاه مردم تأثیر داشت. معتقد هستم در حال حاضر عملیات طوفان‌الاقصی بی‌تأثیر بر فرایند انتخابات نخواهد بود. آینده همین مسئله می‌تواند در انتخابات ما مؤثر واقع شود، یعنی اگر جریان حماس پیروز شود، فضای کشور و منطقه تغییر می‌کند و در انتخابات هم تأثیر می‌گذارد و اگر خدای نکرده شکست بخورد هم تأثیر منفی می‌گذارد. 

عضو مجلس خبرگان: پوتین به رهبری گفت من را به عنوان فرزند خودتان قبول کنید
آیت الله رحیم توکل، عضو مجلس خبرگان گفت: عجیب این است که پوتین که با دنیا با اقتدار صحبت می‌کند، پا روی پا می‌اندازد و به دنیا اعتنا نمی‌کند، وقتی پیش رهبری می‌آید، روی لبه مبل می‌نشیند، دست‌ها را روی پا می‌گذارد، مؤدبانه با امام و رهبری صحبت می‌کند -بیت رهبری پشتی هم نمی‌دهد- بعد می‌گوید من را به عنوان فرزند خودتان قبول کنید. 

رهبر انقلاب: طرح «دو دولتی» خائنانه است
آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب بیان کردند: گفتند میخواهند این منطقه را که اسمش را گذاشتند خاورمیانه یک نقشه‌ی جدیدی به این بدهند خاورمیانه‌ی جدید یعنی یک نقشه‌ی جغرافیای سیاسی نویی بدهند بر چه اساس؛ بر اساس تأمین نیازها و منافع نامشروع آمریکا. آنی که آنها میخواستند البته اتفاق نیفتاد آنی که آنها دنبالش بودند اتفاق نیفتاد. آنها خواستند حزب‌اللّه را نابود کنند در نقشه‌ی جدیدی که داشتند یکی‌اش این بود نابودی حزب‌اللّه، حزب‌اللّه ۱۰ برابر قوی‌تر شد. ایشان افزودند: یکی از اجزای این خاورمیانه این بود که مسئله‌ی فلسطین را به نفع رژیم غاصب تمام کنند، اصلاً چیزی به نام فلسطین دیگر باقی نماند همان دو دولتی خائنانه‌ای را هم که قبلاً تصویب کرده بودند آن را هم زیرش زدند نتوانستند، نشد.

افشای فشار محصولی به استاندار سابق اردبیل برای جمع کردن پرونده «سوآپ نفت» 
منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا گفت: وقتی مناستاندار اردبیل بودم و محصولی وزیر کشور، او به من خیلی فشار می‌آورد که پرونده سوآپ نفت را جمع کنم؛ به موقع خواهم گفت چه کسانی در این پرونده بودند. وی در ادامه اشاره کرد: محصولی آدمی بود که خالص سازی را در ارومیه راه انداخت و باعث انزوای شهیدان بزرگ ما مهدی و حمید باکری شد. وقتی ایشان به تهران آمد، به دلایلی که دلایل آن را نیز به موقع خواهم گفت در یک خانه ۷۰ متری در سلسبیل مستاجر می‌شود. پس از این دوره، سوآپ یک رانت خیلی بزرگی بود که باعث ثروتمند شدن محصولی شد.

وزیر کشور: عکسبرداری از متخلفین حجاب امری قانونی ست
وحیدی، وزیر کشور امروز در جمع خبرنگاران گفت که عکسبرداری از متخلفین حجاب مثل عکسبردای از متخلفین راهنمایی و رانندگی امری عادی و قانونی است، جهت کنترل و شناسایی مجرمین. وی افزود: دوربین‌هایی که مغازه‌های می‌گذارند به شناسایی متخلفین کمک می‌کند. 

واکنش رئیسی به ردصلاحیت‌ها
ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، گفت: دولت به دنبال انتخاباتی پرشور، رقابتی، سالم و امن است و در موضوع تأیید صلاحیت‌ها نیز معتقد است اصل بر صلاحیت است، مگر آنکه دلیل معتبری بر عدم صلاحیت فرد وجود داشته باشد.

انتصابات فامیلی در شهرداری تهران
زاکانی شهردار تهران با تاکید بر این که پرونده استثمار کودکان برای نظافت معابر را در آینده نزدیک خواهیم بست، گفت: افرادی از شورای شهر یا هر جای دیگری که موضوع انتصاب خواهرزاده معاون شهردار (عباس شعبانی) را مطرح کردند، نزد خدا توبه کنند، چون با این صحبت‌های خود در حق‌ آقای شعبانی و آن شخص ظلم کرده‌اند‌. شهردار تهران در همین زمینه به انتصاب سید محمد رحیم مرتضوی (پسر وزیر کار) به عنوان شهردار منطقه ۹ اشاره کرد و گفت: پسر آقای صولت مرتضوی (وزیر کار) از کارمندان قدیمی شهرداری تهران بوده و در حال حاضر نیز از مدیران موفق ما‌ است.‌ ایشان از مدیران بسیار باکفایت شهرداری و یکی از نیروهای قدیمی شهرداری‌‌ است و نمی‌توان به خاطر این که پسر یک وزیر است،‌ کارنامه درخشان ایشان را در نظر نگرفت. وی افزود: پسر آقای علی احمدی (وزیر آموزش و پرورش دولت نهم) که در حال حاضر شهردار منطقه ۱۳ تهران است نیز فوق‌العاده ممتاز است و جزو بهترین‌ مدیران شهرداری است و نمی‌توان به خاطر این که پدر ایشان زمانی وزیر بوده است، کارنامه موفق او را در نظر نگیریم و در جایگاهی که شایسته آن است، انتصابش نکنیم. 

 

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما