شناسهٔ خبر: 63774544 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس خبر داد:

پایان تحقیق و تفحص از وزارت نفت و ادعای خسارت چند میلیارد دلاری زنگنه!

رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس از عملکرد وزارت نفت با اعلام اتمام بررسی ۸ ساله، مدعی خسارت چند میلیارد دلاری مدیریت زنگنه شد !

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هادی بیگی نژاد با اشاره به پایان تحقیق و تفحص از وزارت نفت طی سال‌های 1392 تا 1400 و ارسال به کمیسیون انرژی و معاون قوانین مجلس در هفته آینده به خانه ملت، گفت: طبق نتایج بررسی از عملکرد بیژن زنگنه در حوزه‌های آموزشی، دانشگاهی و پژوهشی، میادین بالادستی، تنظیم قراردادها و مسائل مالی، ارتباط خارجی و دیپلماسی انرژی و... از ظرفیت‌ها به درستی استفاده نشد که براساس مستندات دیوان محاسبات و وزارت نفت هم اثبات شده است.

وی ادامه داد: بنابراین زنگنه طی سال‌های تکیه بر سکان وزارت نفت، برنامه‌ای برای پیشرفت طراحی نکرد و با کوتاهی، خسارت عظیمی وارد کرد که میزان خسارت و عامدانه یا جاهلانه بودن تصمیمات، هنوز مشخص نیست اما عملکرد وی میلیاردها دلار ضرر به ایران وارد کرد.

بیگی نژاد افزود: به‌عنوان مثال دانشگاه نفت را به مرز تعطیلی کشاند و اگر مقاومت‌ نبود حتی دانشگاه نفت را کاملا منحل می‌کرد. همچنین پژوهشگاه نفت و مرکز مطالعات کاملا بلااستفاده ماند و پروژه‌های شرکت ایران ال.ان.جی با وجود دریافت 8 سالانه حقوق کارمندان کاملا تعطیل بود و پروژه‌های مرتبط به فاز 11 پارس جنوبی از همان سال نخست آغاز به کار وی بلافاصله، تعطیل شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما