شناسهٔ خبر: 63768074 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

الحاق ۹۸۰ هکتار زمین به محدوده شهر‌های سیستان و بلوچستان

خبرگزاری صدا و سیما

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: ۹۸۰ هکتار زمین در ۲ سال اخیر در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به محدوده شهر‌های زیر پوشش این اداره کل الحاق شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: این اداره‌کل در راستای انجام وظایف قانونی در موضوع جهش تولید مسکن با توجه به کمبود زمین در محدوده برخی شهر‌های زیر پوشش، زمین‌های فاقد معارض برای الحاق را پیشنهاد داد که با پیگیری‌ها این اراضی در محدوده شهر‌های حوزه سیستان، زاهدان، نوک آباد، خاش، سراوان، سیرکان، گلشن، هیدوچ و سوران بعد از طرح و تصویب در جلسات کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه ریزی استان در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به تصویب نهایب رسید.
سید مهدی میری افزود:  این امر به توسعه شهر‌ها در آینده کمک خواهد کرد و تلاشمان در الحاق اراضی این بوده که نیاز بلندمدت شهر‌های سیستان و بلوچستان به زمین را درنظر بگیریم.
معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: این استان در الحاق اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن جزو استان‌های برتر کشور بشمار می‌رود و تمام پرونده‌های این بخش در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بررسی و به تصویب رسیده است.
وی بیان کرد: الحاق زمین به محدوده شهر‌ها توانسته تاثیر بسزایی در پیشبُرد اهداف طرح نهضت ملی مسکن در این خطه داشته باشد و سیستان و بلوچستان هم اینک جزو استان‌های برتر کشور در اجرای این طرح مهم ملی محسوب می‌شود.

نظر شما