شناسهٔ خبر: 63765492 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استاندار قم: شدیدترین برخورد در انتظار اخلال گران معیشت مردم است

خبرگزاری صدا و سیما

استاندار قم با بیان اینکه شدیدترین برخورد در انتظار اخلال گران در بازار و معیشت است، گفت: براساس آمار تورم استان قم در آبان‌ماه نیم درصد کاهش داشته و رتبه ما در کل کشور از شانزدهم به هفتم رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سیدمحمد آقامیری، استاندار قم سه شنبه شب در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم که در سالن امام جواد علیه السلام استانداری برگزار شد، گفت: افزایش نظارت‌ها بر واحد‌های فروش در سطح استان طی یک ماه اخیر باعث شد میزان تورم استان قم در آبان‌ماه نسبت به قبل نیم درصد کاهش داشته باشد.

وی افزود: دستگاه‌های متولی موظف‌اند با مشارکت یکدیگر تا پایان سال، روند بازرسی و گشت‌های خود را در بازار استان افزایش داده تا به طور کامل قیمت‌ها را کنترل کنیم.

استاندار قم تصریح کرد: ما مسئولین موظف هستیم طوری تصمیم‌گیری و برخورد کنیم تا اجحافی در حق مردم شریف قم ایجاد نشود، با هر شخصی که اخلال در سفره مردم ایجاد کرد با شدیدترین نوع ممکن برخورد کنید.

آقامیری اشاره کرد: به دنبال این هستیم سامانه‌ای را طراحی کنیم تا مردم به صورت ۲۴ ساعته گزارش گران فروشی و تخلف را ارسال کنند، گشت‌های بازرسی نیز در هر ساعت شبانه روز به صورت اورژانسی در آن واحد گرانفروشی حاضر شده و با متخلف برخورد کنند.

وی افزود: سازمان تعزیرات حکومتی نیز موظف است جریمه تخلفات گران فروشی را افزایش داده تا برخورد‌ی که می‌شود بازدارندگی داشته باشد.

استاندار قم تاکید کرد: بار‌ها گفته‌ام به کسانی که در معیشت مردم اخلال ایجاد می‌کنند رحم نخواهیم کرد و مطابق قانون شدیدترین برخورد را انجام خواهیم داد، اجازه نخواهیم داد اخلال‌گر و سوداگری در قم مردم را دچار مشکلات معیشتی کند.

وی ادامه داد: براساس آمار تورم استان قم نسبت به کشور چند درصدی بیش‌تر است، این مسئله باعث تاسف است و ما مسئولین موظف هستیم تمام تلاش خود را انجام داده تا این مشکل حل شود.

استاندار گفت:‌ دست‌های پشت پرده در قم به‌دنبال این است مردم را نسبت به نظام و دولت بدبین کند، اما بنده با این دست‌ها برخورد خواهم کرد.

آقامیری بیان کرد: بنده در مدیریت استان با مشارکت مدیران دستگاه‌های دولتی و اجرایی تلاش خواهیم کرد تا قم را به عنوان یکی از ارزان‌ترین شهر‌های ایران معرفی کنیم.

<div id="video-display-embed-code_10493781"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4072677/10493781?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما