شناسهٔ خبر: 63765125 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آزادی ۹۸ زندانی استان سمنان با استفاده از شرایط قانونی

با بررسی شرایط قانونی ، ۹۸ نفر از زندانیان استان سمنان با استفاده از مزیت‌های آزادی مشروط، تعلیق اجرای حکم و سایر اقدامات قانونی آزاد شدند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ به مناسبت هفته بسیج و سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) ، جمعی از قضات دادگستری استان سمنان در زندان‌های حاضرشدند  و ضمن بررسی شرایط زندانیان و پیگیری مطالبات آنها  ۹۸ نفر از آنها را  با استفاده از مزیت‌های قانونی آزادی مشروط، تعلیق اجرای کحم، و سایر اقدامات قانونی آزاد کردند.

محمدجعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت : علاوه بر این ، به تعدادی از زندانیان واجد شرایط  امتیازاتی از جمله مرخصی و اعزام به زندان باز  اعطا شده است.
وی گفت: زندانیانی که آزاد شدند مشتمل برجرائم عمد و غیرعمدی بودند که اولا اصلاح شده باشند و ثانیا مرتکب جرمی نشده باشند که امنیت جامعه را به هم زده باشند.
امید کهربایی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان هم گفت: در هشت ماهه گذشته به ۵۴۵ از زندانیان ارفاقات قانونی داده شده است.
وی افزود: همچنین تا کنون ۶۸ نفر از زندانیان جرائم مالی هم با کمک مالی خیرین و اعطای تسهیلات بانکی آزاد شدند.
کهربایی اظهار داشت: ۸۰ نفر هم تحت مراقبت الکترونیکی هستند و هدف مددکاران ما هم اخذ امتیاز تخفیف برای زندانیانی است که اصلاح شده باشند.

<div id="video-display-embed-code_10491453"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4072581/10491453?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما