شناسهٔ خبر: 63762969 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار یزد، افزایش سهم استان‌ها در اعتبارات شورای فرهنگ عمومی را خواستار شد

یزد- ایرنا - استاندار یزد سهم استان‌ها از اعتبارات شورای فرهنگ عمومی کشور را حدود پنج درصد عنوان کرد و گفت: باید اقدامات لازم جهت تخصیص قابل توجه این اعتبار به استان‌ها صورت گیرد.  

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در نشست با سید علی یزدی خواه؛ نائب رئیس اول و بیژن نوباوه؛ نائب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، یکی از وجوه انقلابی بودن مجلس شورای اسلامی را توجه ویژه به حوزه فرهنگ و اقدامات فرهنگی دانست و گفت: مؤید این مهم، تصویب قوانین ارزشمند و مشوق های بسیار خوب در این حوزه است.

وی تصریح کرد: همواره تاکید کرده ایم که «فرهنگ» و «محیط زیست» باید در صدر موضوعات مختلف قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت نقش آفرینی مردم در حوزه فرهنگ ‌گفت: یکی از اقدامات مورد پیگیری باید برنامه ریزی و بسترسازی جهت میانداری مردم و نقش آفرینی حلقه های میانی در حوزه فرهنگ باشد.

استاندار یزد با اشاره به نقش حلقه های میانی در پیشبرد اهداف و چشم اندازهای حوزه فرهنگ اظهار کرد: حمایت های لازم جهت مشارکت هر چه بیشتر حلقه های میان در امور این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم توجه به حوزه جوانی جمعیت و فعالیت های دانش بنیان، اظهارداشت: قوانین «حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و «جهش تولید دانش بنیان» از جمله قوانین خوب و مترقی مصوب در این دوره از مجلس شورای اسلامی است.

نظر شما