شناسهٔ خبر: 63759757 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز هفته ۵ لیگ قهرمانان اروپا؛ شکست یاران طارمی، صعود بارسا و سیتی

هفته پنجم دور گروهی فصل ۲۴ - ۲۰۲۳ فوتبال لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صداوسیما به نقل از یوفا، در این مرحله ۶ تیم صعود کرده از دور پلی آف به همراه ۲۶ تیم معاف از دور مقدماتی در ۸ گروه ۴ تیمی رقابت می‌کنند و از هر گروه دو تیم به دور یک هشتم نهایی صعود می‌کنند و تیم‌های سوم هر گروه به دور یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا راه می‌یابند. در دور گروهی تیم‌های یک کشور در یک گروه قرار نگرفتند و تیم‌های روسیه به علت بحران اوکراین همچنان از حضور در رقابت‌های اروپایی محروم هستند. نتایج و برنامه ادامه هفته پنجم به این شرح اعلام شد:

گروه E: 
لاتسیو ایتالیا ۲ - ۰ سلتیک اسکاتلند (گل‌ها: چیرو ایموبیله در دقایق ۸۲ و ۸۵)
فاینورد هلند ۱ - ۳ آتلتیکومادرید اسپانیا (گل‌های آتلتیکو: لوتشارل خیرت رویدا - گل به خودی مدافع فاینورد - در دقیقه ۸، ماریو ارموسو ۵۷ و سانتیاگو خیمه نس - گل به خودی مدافع فاینورد در دقیقه ۸۱) 


نام علیرضا جهانبخش مهاجم ملی پوش ایرانی در فهرست تیم فاینورد به چشم نمی‌خورد.
تیم‌های آتلتیکومادرید اسپانیا با ۱۱ و لاتسیو با ۱۰ امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار گرفتند و صعود کردند. تیم فاینورد هلند با ۶ امتیاز سوم شد و به دور حذفی لیگ اروپا راه یافت و تیم سلتیک اسکاتلند با یک امتیاز چهارم شد و عملا از دور رقابت‌ها کنار رفت.

گروه F: 
پاری سن ژرمن فرانسه ۱ - ۱ نیوکاسل یونایتد انگلیس

آلکساندر آیزاک در دقیقه ۲۴ تیم نیوکاسل را پیش انداخت، اما تیم پاری سن ژرمن در دقیقه ۸ + ۹۰ با پنالتی کیلیان امباپه بازی را به تساوی کشاند.
میلان ایتالیا ۱ - ۳ بوروسیا دورتموند آلمان

برای دورتموند مارکوس رویس در دقیقه ۱۰ (پنالتی)، جیمی باینو گیتنز ۵۹ و کریم آده یمی ۶۹ گل زنی کردند و گل تیم میلان را ساموئل چوکووزه در دقیقه ۳۷ وارد دروازه حریف کرد.
تیم بوروسیا دورتموند آلمان با ۱۰ امتیاز در صدر تثبیت شد و صعود کرد. تیم‌های پاری سن ژرمن فرانسه با ۷ و نیوکاسل یونایتد انگلیس و میلان ایتالیا با ۵ امتیاز و به علت نتایج رودررو در رده‌های دوم تا چهارم جای گرفتند.

گروه G: 
منچسترسیتی انگلیس ۳ - ۲ ار بی لایپزیش آلمان 

برای تیم منچسترسیتی ارلینگ هالند در دقیقه ۵۴، فیل فادن ۷۰ و خولین آلبارس ۸۷ گل زنی کردند و گل‌های تیم لایپزیش را لویی اوپندا در دقایق ۱۳ و ۳۳ وارد دروازه حریف کرد.
یانگ بویز سوئیس ۲ - ۰ ستاره سرخ بلگراد صربستان 
تیم‌های منچسترسیتی انگلیس (قهرمان دوره قبل) با ۱۵ و ار بی لایپزیش آلمان با ۹ امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار دارند و به دور حذفی صعود کردند. تیم‌های یانگ بویز سوئیس با ۴ امتیاز سوم است و به دور حذفی لیگ اروپا راه یافت. تیم ستاره سرخ بلگراد صربستان با یک امتیاز چهارم است و عملا حذف شد.
گروه H: 
شاختار دونیتسک اوکراین ۱ - ۰ آنتورپ بلژیک 
تیم شاختار به علت ناامنی در اوکراین از میزبانی رقابت‌ها محروم است و این مسابقه در هامبورگ آلمان برگزار شد.
بارسلونا اسپانیا ۲ - ۱ پورتو پرتغال

په په در دقیقه ۳۰ تیم پورتو را پیش انداخت، اما تیم بارسلونا با گل‌های ژائو کانسلو در دقیقه ۳۲ و ژائو فلیکس ۵۷ به برتری رسید. در تیم پورتو مهدی طارمی مهاجم ملی پوش ایرانی به طور کامل بازی کرد.
تیم بارسلونا اسپانیا با ۱۲ امتیاز در صدر تثبیت شد و مجوز صعود گرفت. تیم‌های پورتو پرتغال و شاختار دونیتسک اوکراین با ۹ امتیاز و به علت نتایج رودررو در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند و تیم آنتورپ بلژیک بدون امتیاز در رده چهارم قرار گرفت و عملا حذف شد.

<div id="video-display-embed-code_10490425"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4072313/10490425?width=600&height=350"></script></div>

چهارشنبه ۸ آذر: 
گروه A: 
گالاتاسرای ترکیه - منچستریونایتد انگلیس 
بایرن مونیخ آلمان - اف ث کپنهاگن دانمارک
تیم بایرن مونیخ آلمان با ۱۲ امتیاز صدرنشین است و مجوز صعود کسب کرد. تیم‌های اف ث کپنهاگن دانمارک و گالاتاسرای ترکیه با ۴ و منچستریونایتد انگلیس با ۳ امتیاز دوم تا چهارم هستند.

گروه B: 
سویا اسپانیا - آیندهوون هلند
آرسنال انگلیس - لانس فرانسه
تیم آرسنال انگلیس با ۹ امتیاز صدرنشین شد و تیم آیندهوون هلند و لانس فرانسه با ۵ امتیاز دوم و سوم هستند و تیم سویا اسپانیا با ۲ امتیاز چهارم است.

گروه C: 
رئال مادرید اسپانیا - ناپولی ایتالیا 
اسپورتینگ براگا پرتغال - اونیون برلین آلمان 
تیم رئال مادرید اسپانیا با ۱۲ امتیاز در صدر قرار گرفته است و صعود کرد. تیم‌های ناپولی ایتالیا با ۷ و اسپورتینگ براگا پرتغال با ۳ امتیاز دوم و سوم هستند و تیم اونیون برلین آلمان با یک امتیاز در رده چهارم قرار گرفت و بخت صعود مستقیم را از دست داد.

گروه D: 
بنفیکا پرتغال - اینتر ایتالیا 
رئال سوسیداد اسپانیا - سالزبورگ اتریش 
تیم‌های رئال سوسیداد اسپانیا و اینتر ایتالیا با ۱۰ امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار گرفتند و صعود کردند. تیم‌های سالزبورگ اتریش با ۳ امتیاز سوم و بنفیکا پرتغال بدون امتیاز سوم و چهارم هستند و بخت صعود به لیگ اروپا دارند.
فینال این فصل مسابقات اول ژوئن ۲۰۲۴ در استادیوم ومبلی لندن برگزار خواهد شد.

نظر شما