شناسهٔ خبر: 63758640 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رتبه نخست استان کرمان در تامین زمین مورد نیاز نهضت ملی مسکن

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان از آماده افتتاح بودن ۲۱۰۶ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن استان کرمان در دهه فجر سال‌جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

رضا حافظی صبح امروز هشتم آذرماه با اشاره به مصوبات شورای مسکن استان کرمان گفت: ۱۳۳۰ واحد از ۲۱۰۶ واحد در شهرستان سیرجان آماده تحویل شده که این طرح فقط مشکل زیرساخت دارد. گفتنی است شرکت آب و فاضلاب همکاری خوبی در این حوزه داشته است.

وی ادامه داد: مسکن مهر ۲۴۰ واحدی بشری و پروژه ۸۸ واحدی بنیاد مسکن در حاجی آباد برای دهه فجر امسال آماده افتتاح هستند و این پروژه مشکل فروش اقساطی دارد که باید با بانک حل شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان در ادامه درباره پروژه بلدالامین نیز گفت: پروژه ساخت ۴۱۰۰ واحد مسکونی بلدالامین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با وجود پیگیری‌ها، سرعت گرفته و فاز یک و دو آن فعال شده است.

وی افزود: طی توافقات انجام شده، ستاد اجرایی در فاز‌های چهار، پنج و شش این پروژه نیز با قیمت ابلاغ شده نسبت به انتخاب پیمانکار باید اقدام کند تا شاهد گلایه‌مندی مردم نباشیم.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی شمال استان کرمان در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن گفت: ۱۲۹ هزار و ۲۸۴ متقاضی مسکن ملی در استان کرمان به ۲۱۱ هزار و ۳۴۷ نفر افزایش پیدا کرده و از این آمار ۵۳ هزار و ۴۳۶ متقاضی تایید نهایی شدند که باید برای این افراد زمین تامین شود.

وی با بیان اینکه ۳۷ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر کرمان هستند، عنوان کرد: ۴۱۸۲ واحد این طرح در شمال استان به مرحله پایان ساخت سقف و اسکلت رسیده است.

حافظی افزود: پیگیری‌های لازم برای الحاق ۵۹۳۹ هکتار زمین در استان کرمان داشتیم که الحاق اراضی بم و شهربابک در نوبت رسیدگی در شورای عالی مسکن قرار گرفته و تامین زمین را متوقف نکرده‌ایم.

️سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان یادآور شد: همچنین از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۶۱۲ قطعه زمین در راستای طرح جوانی جمعیت به افراد واجد شرایط واگذار شد.

️وی اضافه کرد: نزدیک به ۱۷ هزار نفر برای دریافت زمین در این طرح ثبت نام کردند که پرونده ۴۰۰۰ نفر آماده شده است.

حافظی در ادامه گفت: قیمت مسکن در کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات بررسی می‌شود و ذیل این کارگروه ۶۱۲ بازرسی داشتیم که منجر به پلمب ۲۳ واحد شده و در این زمینه برخی جریمه‌ها صادر شده است.

حافظی ادامه داد: می‌توان گفت که استان کرمان در تامین زمین رتبه نخست کشور را دارد و ۶۵ هزار قطعه برابر با ۲۲۷ درصد زمین موردنیاز طرح نهضت ملی مسکن را از روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر تامین کردیم.

️وی در پایان یادآوری کرد: ۱۰۸۶ پروانه برای طرح بازآفرینی شهری استان کرمان صادر شده است.

نظر شما