شناسهٔ خبر: 63756852 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

فایننشال تایمز:

یک مقام ارشد سازمان سیا، تصویری در حمایت از فلسطین در فیس بوک خود منتشر کرد

یکی از مقامات ارشد سازمان سیا، دو هفته پس از حمله حماس به اسرائیل، تصویری را در حمایت از فلسطین در فیس بوک منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ فایننشال تایمز نوشت: یکی از مقامات ارشد سازمان سیا، دو هفته پس از حمله حماس به اسرائیل، تصویری را در حمایت از فلسطین در فیس بوک منتشر کرد. 

دستیار معاون تحلیلی سیا عکس «جلد» فیسبوک خود را در 21 اکتبر به تصویری از مردی که پرچم فلسطین را در دست دارد تغییر داد، عکسی که اغلب در خبر های انتقادی از اسرائیل استفاده می شود.  فایننشال تایمز تصمیم گرفته است پس از ابراز نگرانی آژانس اطلاعاتی درباره امنیت وی، نامی از او نبرد.

انتشار یک تصویر آشکارا سیاسی در یک فضای عمومی یک اقدام بسیار غیرعادی برای یک مقام ارشد اطلاعاتی است.  این در حالی است که تنش‌ها در داخل دولت امریکا در مورد اینکه آیا جو بایدن، رئیس‌جمهور باید فشار بیشتری بر اسرائیل برای پایان دادن به درگیری‌ها در نوار غزه اعمال کند یا خیر، افزایش یافته است.

در یک پست جداگانه در فیس بوک، این مقام ارشد اطلاعاتی همچنین یک عکس سلفی که استیکر "فلسطین آزاد"  روی آن نصب شده بود منتشر کرد.  

یک فرد مطلع گفت: «این افسر، یک تحلیلگر حرفه‌ای با سابقه گسترده در همه جنبه‌های خاورمیانه است و این پست [پرچم فلسطین] برای بیان موضع در مورد درگیری نبوده است».

این شخص اضافه کرد که این مقام ارشد همچنین پست هایی را در فیس بوک منتشر کرده است که علیه یهودی ستیزی بوده است.

این مقام سیا به تلاش برای ارتباط با وی از طریق لینکدین پاسخی نداد، اما پس از اطلاع رسانی روز دوشنبه، تصاویر و پست های طرفداری از فلسطین و سایر پست هایش در یک سال و نیم گذشته از صفحه وی حذف شد.

چهار مقام سابق اطلاعاتی از اینکه یکی از دو دستیار معاونی که به رئیس اداره تحلیل گزارش می دهند، تصویری را در فیس بوک منتشر می کند که دیدگاه های سیاسی او را در مورد یک موضوع مناقشه برانگیز نشان می دهد، ابراز شگفتی کردند.

این مقام سیا قبلاً بر تولید بولتن روزانه رئیس جمهور نظارت داشته است، مجموعه ای از اطلاعات بسیار طبقه بندی شده که بیشتر روزها به رئیس جمهور ارائه می شود.  معاون رئیس سیا در امور تحلیل و دو همکارش نیز مسئول تأیید کلیه تحلیل های منتشر شده در داخل آژانس هستند.

یکی از مقامات سابق اطلاعاتی با بیان اینکه برخی از اعضای جامعه اطلاعاتی نگران هستند که این پست بیانگر یک سوگیری باشد که اداره کل تحلیل را زیر سوال ببرد، گفت: «انتشار عمومی یک موضع سیاسی آشکارا بحث برانگیز توسط یک مدیر ارشد تحلیلی در بحبوحه بحران، قضاوت آشکارا ضعیفی را نشان می دهد.»

سیا در بیانیه ای اعلام کرد: «افسران سیا به عینیت تحلیلی متعهد هستند، که هسته اصلی کاری است که ما به عنوان یک آژانس انجام می دهیم.  افسران سیا ممکن است نظرات شخصی داشته باشند، اما این امر تعهد آنها - یا سیا - به تحلیل بی طرفانه را کاهش نمی دهد.»

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما