شناسهٔ خبر: 63752602 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

برای پرسپولیس همه چیز به روز آخر کشیده شد

امتیاز زندگی!

اگر از بیرون به مسابقه با حریفی مثل النصر نگاه کنیم، تساوی برای پرسپولیس اصلا نتیجه بدی نبوده اما اگر کمی روی جریان بازی دقیق شویم، به راحتی متوجه خواهیم شد که سرخ‌ها توان شکست دادن این حریف ۱۰ نفره را داشتند. شاید اگر پرسپولیس چاره‌ای به جز بردن این نبرد نداشت، تا آخرین لحظه به آب و آتش می‌زد اما آنها تلاش کردند تا از شکست دور بمانند. چراکه در صورت باختن این بازی، همان شب از لیگ قهرمانان آسیا کنار می‌رفتند. این یک امتیاز، امیدهای پرسپولیس را در آسیا زنده نگه داشت.

صاحب‌خبر -

آریا رهنورد

فیرپلی   یا    فرار   از  اخطار؟

صحنه خاص و به یاد ماندنی این بازی، در همان لحظات اول رقم خورد. جایی که کریستیانو در محوطه جریمه قرمزها سرنگون شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. درست در همان لحظاتی که پرسپولیسی‌ها کاملا شوکه به نظر می‌رسیدند، سی آر سون به سراغ داور رفت و تاکید کرد که خطایی در کار نبوده است. این حرکت رونالدو بازتاب‌های بسیار زیادی در همه دنیا داشت. البته بعضی‌ها هم اعتقاد دارند که کریس برای فرار از اخطار گرفتن در وی.ای.آر دست به چنین کاری زده است. به هر حال حتی با وجود اعتراف ستاره شماره هفت النصر، داور تصمیم به بازبینی صحنه گرفت و در نهایت ادامه بازی را اعلام کرد تا دومین صحنه پنالتی بین رونالدو و بیرانوند ساخته نشود.

پرسپولیس در شرایط فعلی بین بهترین تیم‌های سوم پنج گروه بازی‌ها، در رده سوم دیده می‌شود. برگ برنده مهم تیم یحیی، این است که یک روز دیرتر از همه رقبای اصلی بازی می‌کند. در حقیقت در زمان برگزاری دیدار این تیم با الدحیل، آنها می‌دانند که برای صعود باید چند گل بزنند

سرلک   و   یک   ماجرای   عجیب

ظاهرا هر وقت که میلاد سرلک در زمین باشد، مسابقه پرسپولیس و النصر اخراجی خواهد داشت! میلاد که در بازی رفت دو تیم اخراج شد و یکی از دلایل مهم شکست پرسپولیس بود، این بار تنها 17 دقیقه بعد از شروع بازی با تکل خشن ستاره حریف روبه‌رو شد. تکلی که النصر را 10 نفره کرد. در حقیقت سرلک توانست اخراج بازی رفت را جبران کند. هرچند که النصر 10 نفره برخلاف پرسپولیس 10 نفره، تسلیم نشد و شکست نخورد. به هر حال این اتفاق برای میلاد سرلک، اتفاق مهمی به شمار می‌رفت. او بعد از آن کارت قرمز در بازی اول با حریف عربستانی، مدتی از ترکیب اصلی تیم جا ماند اما حالا دوباره برگشت و همه چیز را عوض کرد. به نظر می‌رسد در ادامه فصل نیز میلاد یکی از ستاره‌های کلیدی پرسپولیس یحیی خواهد بود.

فرصتی  که   سوخت

بهترین بخت گلزنی پرسپولیس در این بازی، سهم دانیال اسماعیلی‌فر شد. بازیکنی که ماموریت داشت بیشتر جلو برود و به محوطه جریمه حریف نفوذ کند. او در موقعیت تک به تک با سنگربان النصر قرار گرفت و بهترین فرصت را برای باز کردن دروازه تیم میزبان داشت اما این فرصت را از دست داد تا بازی همچنان بدون گل بماند. به نظر می‌رسد که این جدی‌ترین موقعیت مسابقه بوده است. شاید اگر به جای دانیال بازیکنی با خصوصیت هجومی بیشتر در این صحنه قرار داشت، به راحتی می‌توانست توپ را از خط دروازه النصر عبور بدهد و صعود را برای پرسپولیس ساده‌تر کند.

بیرو،   بدیمن   برای  کریستیانو!‌

اسطوره فوتبال پرتغال برای سومین بار در دوران فوتبالش روبه‌روی بیرانوند قرار گرفت و باز هم نتوانست به این دروازه‌بان گل بزند. او که در جام جهانی پنالتی‌اش را روبه‌روی بیرو خراب کرده بود، در این بازی فقط یک بخت جدی برای گلزنی داشت که ضربه‌اش از کنار دروازه به بیرون رفت. برخورد سنگین با بیرانوند اواسط نیمه دوم، رونالدو را دچار مصدومیت کرد. این بازیکن بعد از تعویض در دقیقه 77 مستقیما به رختکن رفت و از آن‌جا راهی بیمارستان شد. این آسیب‌دیدگی اما جدی نبود و رونالدو حالا بدون هیچ مشکلی در تمرین تیم شرکت داشته است. بعید است که این آخرین برخورد او و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا باشد.

حسرت   تاریخی   شهاب

پرسپولیس در این بازی، یک بار توپ را از خط دروازه حریف هم عبور داد اما پرچم کمک‌داور بالا رفت و این صحنه آفساید اعلام شد. شهاب زاهدی امید زیادی داشت تا وی.ای.آر این تصمیم را عوض کند اما تصاویر به وضوح نشان می‌دادند که او از مدافع حریف جلوتر بوده است. در نتیجه این گل، نتیجه بازی را عوض نکرد. اگر این توپ آفساید نمی‌شد، شهاب مهم‌ترین گل دوران فوتبالش را زده بود. با این حال بالا بردن پرچم کمک‌داور، ضربان تندشده قلب پرسپولیسی‌ها را پایین آورد.

برگ   برنده    قرمزها

پرسپولیس در شرایط فعلی بین بهترین تیم‌های سوم پنج گروه بازی‌ها، پایین‌تر از نوبهار و سپاهان و بالاتر از شارجه و پاختاکور در رده سوم دیده می‌شود. یعنی اگر نتایج تغییری نکنند، قرمزها راهی مرحله بعدی می‌شوند. برگ برنده مهم تیم یحیی، این است که یک روز دیرتر از همه رقبای اصلی بازی می‌کند. در حقیقت در زمان برگزاری دیدار این تیم با الدحیل، آنها می‌دانند که برای صعود باید چند گل بزنند. اگر شارجه روز آخر الفیصلی را با اختلاف شکست بدهد و سپاهان هم از الاتحاد مساوی بگیرد، کار پرسپولیس بسیار سخت خواهد شد. با این حال آنها در حضور تماشاگران‌شان قادر به انجام هر کاری هستند.

 

نظر شما