شناسهٔ خبر: 63751427 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

معاون اول رییس‌جمهور:

توسعه نیروگاه‌های هسته‌ای از مولفه‌های اقتدار کشور است / اجرای شبانه‌روزی عملیات احداث واحدهای 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر

دومین جلسه کارگروه توسعه نیروگاه‌های اتمی برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای به ریاست معاون اول رییس‌جمهور و با حضور رییس سازمان انرژی اتمی ایران و وزرای نیرو و ‌امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران؛ محمد مخبر در دومین جلسه کارگروه توسعه نیروگاه‌های اتمی برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای، احداث نیروگاه‌های اتمی را گامی مهم و ضروری در زمینه تامین برق پایدار کشور دانست و گفت: توسعه نیروگاه‌های هسته‌ای حرکتی در راستای رسیدن به ایران قوی است و همه دستگاه‌ها باید پشتیبانی‌های لازم را برای تحقق این برنامه انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: احداث ۲۰ هزار مگاوات نیروگاه برق اتمی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، از مولفه‌های اقتدار کشور و مصداق بارز اثرگذاری توسعه صنعت هسته‌ای در ارتقای خدمت رسانی به مردم و تامین برق مورد نیاز کشور محسوب می شود.

معاون اول رییس جمهور افزود: توسعه فناوری هسته‌ای از نظر تامین سلامت، امنیت غذایی، امنیت دارویی، ارتقای علمی در کشور دارای نقش و اهمیت فراوان است و به لحاظ اقتصادی نیز اثرات مثبت و سازنده ای برای کشور دار د.

مخبر با تاکید بر لزوم تدوین طرحی جامع برای احداث ۲۰ هزار مگاوات نیروگاه اتمی مبتنی بر آمایش سرزمین افزود: لازم است وزارتخانه نیرو و سازمان انرژی اتمی ایران جلساتی مشترک برگزار و طرحی جامع برای احداث ۲۰ هزار مگاوات نیروگاه اتمی تدوین کنند به نحوی که تمامی جوانب و ابعاد مختلف آن بر حسب نیازها و اولویت‌های کشور مشخص باشد و از اجرا و تحقق این هدف‌گذاری در میان مدت اطمینان خاطر پیدا کنند تا بتوانیم دانش فنی لازم را برای ساخت نیروگاه‌های آینده در داخل کشور کسب کنیم.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: به‌طور کلی توسعه انرژی‌های تجدید پذیر و احداث نیروگاه‌های اتمی اقدامی ضروری،‌ پر فایده و سودمند برای کشور است و در اولویت‌های دولت سیزدهم قرار دارد زیرا آزادسازی سوخت‌های فسیلی می‌تواند ضمن بازگشت سرمایه‌گذاری، درآمدهای ثانویه بسیاری نیز برای کشور به همراه داشته باشد.

در این جلسه که رییس سازمان انرژی اتمی ایران و وزرای نیرو و ‌امور اقتصای و دارایی حضور داشتند،‌ گزارشی از مراحل ساخت، اجرا و پیشرفت واحدهای 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر ارایه شد.

محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی با ارایه گزارشی از روند پیشرفت مصوبات جلسه گذشته و وضعیت ساخت و اجرای واحدهای 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر اظهار کرد: امروز به یاری خداوند متعال و حمایت‌های رییس جمهور محترم و پشتیبانی بی‌دریغ شخص معاون اول، این پروژه نسبت به گذشته که به دلیل برخی مشکلات در حالت رکود قرار گرفته بود؛ با سرعت بیشتری در حال اجرا است و هم اکنون بیش از سه هزار نیرو به‌صورت شبانه‌روزی در حال کار بر روی این پروژه هستند.

گفتنی است پس از بحث و تبادل نظر درباره مسایل مطرح شده، ‌تصمیماتی در راستای تامین اعتبارات مورد نیاز، رفع موانع پیش رو و تسریع در ساخت واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر و همچنین برنامه‌ریزی برای گسترش ظرفیت خطوط انتقال برق تا زمان افتتاح این واحدهای گرفته شد.

نظر شما