شناسهٔ خبر: 63746275 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارتقای فرهنگ رانندگی وفرهنگ فرزندآوری درآذربایجان غربی در دستورکارمسئولان

در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی بر ارتقای فرهنگ رانندگی در استان و اشاعه فرهنگ فرزندآوری در جامعه تاکید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در این جلسه با اشاره به این که ریشه مشکلات در موضوعات مختلف از جمله رانندگی مسئله مهم فرهنگ و فرهنگ سازی است گفت: باید وظایف دستگاهها در این زمینه احصا و با کم کاری ها در این زمینه برخورد جدی شود و از سویی جرایم رانندگی نیز بازدارندگی لازم را داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: باید پیوست فرهنگی طرح های مختلف پیگیری شود تا شاهد توجه به امور فرهنگی در طرح های کلان و خرد باشیم.

 

سردار جهانبخش فرمانده انتظامی استان نیز در این جلسه با اشاره به این که در سال جاری بیش از ۱۱ هزار خودرو به خاطر ناهنجاری های ترافیکی توقیف شده اند گفت: طرح گشت های نامحسوس پلیس راهور در درون شهرهای استان به تعداد ۲۵ دستگاه خودروی گشت نامحسوس در راستای برخورد با تخلفات حادثه ساز از روز گذشته شروع شده که ۳۴ دستگاه خودرو متخلف فقط در شب گذشته روانه پارکینگ شده و بالای هزار دستگاه خودرو نیز اعمال قانون شده است.

 

سرهنگ مشتاق رئیس پلیس راهور استان نیز در این جلسه از افزایش ۵۲ درصدی فوتی های تصادفات درون شهری استان در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه در هفت ماهه نخست امسال ۹۰ نفر در تصادفات درون شهری آذربایجان غربی جان خود را از دست دادند و این درحالی است که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۶۰ نفر بوده است.

 

شهردار ارومیه نیز در این جلسه با بیان این که ایجاد سازمان نظام مهندسی ترافیک در شهرداری ارومیه در هشت ماه گذشته یکی از کارهایی است که در زمینه کنترل ترافیک انجام شده است گفت: ۱۴ نقطه حادثه خیز شهری در شهر ارومیه شناسایی شده که اصلاح آن  در مراحل مطالعاتی قرار دارد.

آقای مهدی زاده با اشاره به این که بیش از ۷۰ درصد از ناوگان حمل و نقل عمومی شهر ارومیه فرسوده هستند گفت: ۲۴ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی افزوده شده و ۱۰ دستگاه اتوبوس نیز تعمیر شدند.

 

سرهنگ نجمی جانشین فرمانده سپاه شهدای استان نیز در این جلسه بر برخورد با سایت ها و کانال های فروش لوازم غیر مجاز خودرو و فرهنگ سازی در مدارس تاکید کرد. 

 

بررسی اجرای قانون جوانی جمعیت دومین دستور کار جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بود.

دکتر ریخته گر معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز در این جلسه به بررسی دلایل ناباروری زوجین جوان و استقبال نکردن آنها به فرزند آوری پرداخت.

 

 

<div id="video-display-embed-code_10488785"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4071566/10488785?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما