شناسهٔ خبر: 63745495 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارتش رژیم صهیونیستی: نمی‌توانیم به وضعیت قبل از جنگ بازگردیم

تهران- ایرنا- رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی اذعان کرد که این رژیم در بهبود وضعیت خود و بازگشت به وضعیت قبل از جنگ علیه غزه ناموفق بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «تایمز آوو اسرائیل» در این باره اعلام کرد که «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم با روسای شهرک های شمال فلسطین اشغالی (مرز لبنان) دیدار و مدعی شد که ارتش رژیم اشغالگر برای هر سناریویی در طول مرزهای شمالی آماده است.

هالوی گفت: ما تصمیم دشواری برای تخلیه ساکنان شهرک‌ها در شمال گرفتیم.

وی افزود: بازگشت ساکنان با مقامات محلی در شهرک‌ها هماهنگ می‌شوند، اما ما قادر به بازگشت به وضعیتی که قبل از جنگ حاکم بود، نخواهیم بود.

این مقام صهیونیست بدون اشاره به تلفات رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت در منطقه ادامه داد: ما به جنگ ادامه خواهیم داد و برای تحولات در جبهه‌های دیگر، از جمله در شمال آماده هستیم.

طی هفته‌های گذشته درگیری‌های مکرری در مرز فلسطین اشغالی و لبنان میان حزب‌الله ارتش رژیم صهیونیستی رخ داد، اما پس از دستیابی به توافق آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم اشغالگر با میانجیگری طرف های بین المللی و زیر ضربات سنگین مقاومت فلسطین و لبنان، نوار مرزی لبنان و سرزمین‌های اشغالی تا حدودی آرام شده است.

مذاکرات اخیر که با میانجی‌گری دوحه انجام شد به یک آتش بس موقت چهار روزه از جمله آزادی متقابل اسیران بین رژیم اشغالگران صهیونیستی و مقاومت فلسطین در غزه منجر شد. این آتش بس از جمعه گذشته آغاز شد و دوشنبه شب به پایان رسید، اما با تلاش‌های میانجیگران قطری، مصری و آمریکایی برای ۲ روز دیگر تمدید شد.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد. رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد. این رژیم در نهایت، شکست در عملیات خود برای آزادسازی اسرایش را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

نظر شما