شناسهٔ خبر: 63743267 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

علی آبادی: تولید خودروی هوشمند پس از تولید خودروی برقی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بعد از خودروی برقی دنبال تولید خودروی هوشمند هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ آقای عباس علی‌آبادی وزیر صمت در آئین افتتاح نخستین خط تولید انبوه اتوبوس برقی افتتاح این خط تولید را در مسیر طرح برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل بسیار با اهمیت دانست و افزود: مهمترین راهکار برای حفاظت محیط زیست، برقی‌سازی حمل و نقل بوده که تولید این خودروها، اقتصادی و سازگار با محیط زیست است.

<div id="video-display-embed-code_10487010"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4071394/10487010?width=600&height=350"></script></div>

وزیر صمت با اشاره به نقش برجسته رئیس جمهور در جهت حل مشکلات مربوط به تایید استاندارد تولیدات برقی شرکت‌های مختلف ایرانی گفت: با جدیت به‌دنبال نوآوری و خلاقیت برای تولید خودروی هوشمند و هوشمندسازی کل صنعت هستیم ضمن اینکه با تدبیر رئیس جمهور، مسیر تولید انبوه و تجاری‌سازی تولیدات خودروی برقی ایرانی فراهم شد.

وی به روند تولید خودرو‌های برقی از دو قرن پیش تا به امروز اشاره کرد و گفت: از سال ۲۰۱۹ با اختصاص جایزه نوبل به موضوع باطری لیتیومی توجهات را مجددا به این سمت پیش برده ، نقطه عطفی در مسیر تولید خودروی برقی شد. البته برقی‌سازی حمل و نقل در دنیا دنبال می‌شود و امروز در نروژ بیش از ۸۵ درصد خودرو‌ها برقی هستند.

علی‌آبادی با قدردانی از همراهی مجلس شورای اسلامی، وزارت نفت و بانک مرکزی در جهت بهره‌مندی بهتر و بیشتر کشور از برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل، گفت: قوانین مربوط به خودرو‌های برقی در مجلس وجود دارد و باید با همت نمایندگان مجلس موضوعات جدید پسینی نیز به آن اضافه شود.

وزیر صمت با بیان اینکه با فاصله گرفتن از قیمت‌گذاری دستوری باید به دنبال پیشرفت و توسعه در این زمینه باشیم، اضافه کرد: امروز دیگر نگران گسترش و تثبیت تولید و واردات خودروی برقی نیستیم، اما با جدیت دنبال نوآوری و خلاقیت برای تولید خودروی هوشمند و هوشمندسازی کل صنعت هستیم.

<div id="video-display-embed-code_10487023"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4071394/10487023?width=600&height=350"></script></div>

وزیر صمت ادامه داد: مردم عزیز ایران، اقدام برقی‌سازی حمل و نقل به تنهایی امکان‌پذیر نیست، اما وقتی دست به دست هم دهیم، در بخش‌های مختلف مجلس، دولت و مردم موفق خواهیم شد.

وی ضمن تبریک به تمامی مدیران و کارکنان ایران‌خودرو و مردم شریف ایران برای به ثمر نشستن افتتاح خط تولید انبوه اتوبوس برقی به‌عنوان یکی از مهمترین زمینه‌های برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل گفت: جشن شکوفایی، یک نوآوری است که در صنعت و اقتصاد کشور رقم می‌زنیم.

علی‌آبادی همچنین گفت: فرهنگ‌سازی استفاده از خودرو‌های برقی و بیان مزیت‌ها و قابلیت‌های استفاده از خودرو‌های عمومی و شخصی برقی، امر بسیار مهمی است که می‌باید با مشارکت و همکاری تمامی دستگاه‌ها و ارائه مشوق‌های لازم محقق شود.

نظر شما