شناسهٔ خبر: 63727525 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶ نقره و برنز کوراش در روز نخست مسابقات جهانی؛ امید به کسب طلا در روز دوم

تهران- ایرنا- ملی‌پوشان کوراش ایران در روز نخست مسابقات قهرمانی جهان به ۶ مدال نقره و برنز رسیدند، اما از رسیدن به طلا بازماندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شامگاه دوشنبه ایرنا، مسابقات کوراش قهرمانی جهان به صورت رسمی در ترکمنستان آغاز شد و در روز نخست، پیکارهای اوزان ۹۰- ، ۱۰۰- و ۱۰۰+ آقایان و ۴۸- ، ۵۲- ، ۵۷- ، ۶۳- و ۷۰- کیلوگرم زنان برگزار شد که کاروان کشورمان به ۴ مدال نقره و ۲ برنز رسید، اما از طلا خبری نبود.

نتایج کامل روز نخست کاروان کوراش کشورمان به شرح زیر است:

زنان

پردیس عیدی‌وندی در وزن ۵۷- کیلوگرم، پس از استراحت در دور نخست، در مرحله دوم به مصاف "فلیپه" از جمهوری دمکراتیک کونگو رفت و حریف خود را ضربه کرد. وی در نیمه‌نهایی "آنایتوا" از ترکمنستان را برد و فینالیست شد. او در فینال نتیجه را به "تهی بیچ" از ویتنام واگذار کرد تا نقره‌ای شود.

طاهره آذرپیوند در ۶۳- کیلوگرم در نخستین دیدار خود "مروه" از ترکیه را مغلوب کرد و سپس به "روزیکولوا" از ترکمنستان باخت و به مدال برنز مشترک بسنده کرد.

دنیا آقایی در وزن ۷۰- کیلوگرم در نخستین دیدار خود به مصاف "دلگادو" از کاستاریکا رفت و ضمن کسب برتری مقابل حریف خود، راهی دیدار نیمه‌نهایی شد. آقایی در مرحله نیمه‌نهایی "آچر سالیکوا" از قزاقستان را شکست داد و راهی فینال مسابقات قهرمانی جهان شد. وی در دیدار نهایی به مصاف "لوهوا" از ترکمنستان رفت و ضمن پذیرش شکست مقابل این ورزشکار به مدال نقره رسید.

مردان

مسعود قوی‌بازو نماینده وزن ۹۰- کیلوگرم، در نخستین دیدار "یوسف عزیز" از مصر را برد و سپس "پلانتارو" از فرانسه را مغلوب کرد. نماینده کشورمان در نیمه‌نهایی به "سنجر" از ترکمنستان باخت تا به مدال برنز مشترک اکتفا کند.

حامد رشیدی در وزن ۱۰۰- کیلوگرم، پس از استراحت در دور نخست، "آست زوهودوف" از قزاقستان و سپس "روسلان" از ترکمنستان را مغلوب کرد. نماینده کشورمان در فینال به "جمشید" از ازبکستان باخت و مدال نقره گرفت.

ابوالفضل ترابی در ۱۰۰+ کیلوگرم، در نخستین دیدار خود "پارماجت" از هند را با شکست بدرقه کرد و در ادامه، "لی یان" از کره‌جنوبی را از پیش‌رو برداشت. وی در نیمه‌نهایی "خوراشید" از تاجیکستان را شکست داد و راهی دیدار فینال این دسته وزنی شد. ترابی در فینال نتیجه را به "بایکاماروف" از ازبکستان واگذار کرد تا او نیز از در کسب طلا ناکام بماند.

همچنین، زهرا باغچقی در وزن ۴۸- کیلوگرم و آرزو سلیمی در وزن ۵۲- کیلوگرم با قبول شکست مقابل حریفان خود موفق به کسب مدال نشدند.

این مسابقات فردا به اتمام خواهد رسید و نمایندگان کشورمان در این روز امیدوار به کسب مدال طلا هستند.

نظر شما