شناسهٔ خبر: 63725508 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قلع و قمع ۳۳۹ فقره ساخت وساز غیرمجاز در اردبیل

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در سال جاری ۳۳۹ فقره قلع و قمع انجام شده که ۳۰۷ فقره آن مربوط به تبصره ۲ ماده ۱۰ و ۳۲ فقره آن مربوط به اجرای احکام  است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نوبخت اژدری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال جاری ۳۳۹ فقره قلع و قمع انجام شده که ۳۰۷ فقره آن مربوط به تبصره ۲ ماده ۱۰ و ۳۲ فقره آن مربوط به اجرای احکام  می باشد و ۵۱۲ فقره تغییر کاربری غیر مجاز نیز در سال ۱۴۰۲ شناسایی  شده که بیشتر مربوط به ساخت وساز غیر قانونی واحدهای مسکونی بوده است که برابر مقررات با آنها برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به غیرقانونی بودن تخلیه نخاله‌های ساختمانی در اراضی کشاورزی افزود: تخلیه نخاله‌های ساختمانی در اراضی کشاورزی به خطر انداختن امنیت غذایی بوده و مجازات قانونی دارد و تخلیه نخاله‌های ساختمانی در اراضی کشاورزی باعث تخریب اراضی پاک کشاورزی محسوب شده و موجب به خطر انداختن امنیت  غذایی می شود و در این خصوص با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: ﻃﺒﻖ ﺑﻨﺪ ۱ ﻣﺎده ۲ ﻗﺎﻧﻮن ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﭘﺴﻤﺎﻧﺪﻫﺎ ﻣﺼﻮب ۱۳۸۳ ﻧﺨﺎﻟﻪﻫﺎی ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻧﯽﭘﺴﻤﺎﻧﺪ ﻋﺎدی ﻣﺤﺴﻮب ﻣﯽﺷﻮد؛ ﻟﺬا ﺗﺨﻠﯿﻪ آن در اﻣﺎﮐﻦ ﻏﯿﺮﻣﺠﺎز ﻣﻤﻨﻮع و ﻣﺘﺨﻠﻒ ﺑﻪ ﻣﺠﺎزات ﻣﻘﺮر در ﻣﺎده ۱۶ ﻗﺎﻧﻮن ﻣﺬﮐﻮر و ﻧﯿﺰ ﺗﻮﻗﯿﻒ ﺧﻮدروی ﺗﺨﻠﯿﻪﮐﻨﻨﺪه ﻃﺒﻖ ﻣﺎده ۲۰ اﯾﻦ ﻗﺎﻧﻮن ﺑﻪ ﻣﺪت ﯾﮏ ﺗﺎ ده ﻫﻔﺘﻪ ﻣﺤﮑﻮم ﻣﯽﺷﻮد.

اژدری تصریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در تعرض به زمین های کشاورزی بخصوص تخلیه پسماندهای ساختمانی مراتب را به سامانه ۱۳۱ اطلاع دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد:جهاد کشاورزی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی با مخربین منابع طبیعی،اراضی کشاورزی و محیط زیست به شدت برخورد می‌کند.

وی گفت:کسانی که اقدام به ریختن نخاله  در زمین های کشاورزی می‌کنند قطعا از طریق مجرای قانونی پیگیری خواهند شد و علاوه بر محکومیت کیفری قطعا هزینه‌های برداشت نخاله از مسببین امر مطالبه خواهد شد.

پایان پیام/۳۸۸۶/

 

نظر شما