شناسهٔ خبر: 63720736 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بزودی

تجهیز بیمارستان قائم (عج) مشهد به دستگاه پیشرفته تشخیص و درمان سرطان

دستگاه پیشرفته تشخیص و درمان سرطان برای بیمارستان قائم (عج) مشهد در حال راه اندازی است.

صاحب‌خبر -

تجهیز بیمارستان قائم (عج) مشهد به دستگاه پیشرفته تشخیص و درمان سرطان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، دومین دستگاه پیشرفته تشخیص و درمان سرطان بیمارستان قائم (عج) با عنوان اسپکت سی تی (SPECT CT) از نوع جدیدترین  مدل در جهان،   هم اکنون در حال نصب و راه اندازی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی قائم (عج) گفت: این دستگاه که از ابزار‌های شاخص در حوزه‌های تشخیص بیماری  سرطان و درمان آن است  با هزینه ۴۰ میلیارد تومان اواخر پارسال خریداری شد ودر روز‌های آینده به بهره برداری خواهد رسید.

دکتر حسین محسن زاده در توضیح کاربرد‌های تشخیصی و درمانی این دستگاه گفت: این دستگاه در درمان بیماران مبتلا به سرطان پروستات، سرطان‌های نورواندوکرین (غددی و عصبی)  و درمان درد‌های پیشرفته‌ی سرطانی کاربرد دارد.

مسئول واحد پزشکی هسته‌ای بیمارستان قائم (عج) نیز با بیان اینکه دستگاه خریداری شده دومین دستگاه اسپکت سی تی (SPECT CT) بیمارستان قائم (عج) است افزود: بیمارستان قائم (عج) در کلانشهر مشهد تنها مرکز تشخیصی- درمانی دولتی مجهز به این سیستم است که در حوزه پزشکی هسته‌ای فعالیت می‌کند و همین موضوع سبب شده است تا صف انتظار بیماران نیازمند به این دستگاه به حدود دوماه برسد.

فاضلی درباره به قابلیت‌های دستگاه اسپکت سی تی (SPECT CT) هم گفت: انجام عملیات همزمان سی تی اسکن و تهیه تصاویر هسته‌ای پزشکی برای جمع آوری داده‌های خروجی با حداکثر جزئیات، از مزایای مهم این دستگاه است.

بیمارستان قائم مشهد از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد؛  پذیرای بیماران شرق کشور و زائران داخلی و خارجی و کردشگران سلامت است.

نظر شما