شناسهٔ خبر: 63719224 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کم کاری وزارتخانه های کشاورزی ، بهداشت و میراث فرهنگی

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات گفت: وزارت خانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تاخیر داشته اند.

صاحب‌خبر -

کم کاری وزارت خانه های کشاورزی ، بهداشت و میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات گفت: وزارت خانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تاخیر داشته اند.

آقای رضا باقری اصل در ارتباط تصویری با برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های امسال دولت در کنار اتصال ۱۰۰ درصدی روستا‌ها به فیبر نوری و همچنین طرح توسعه فیبر نوری، بحث خدمات هوشمند بوده است.

معاون امور مجلس وزیر ارتباطات گفت: در بند ج تبصره ۷ قانون بودجه امسال، سه حکم برای دستگاه‌ها مشخص شده که آیین نامه اجرایی هم نوشته شده است و نخستین تکلیف، ارائه ۱۰۰ درصدی خدمات دستگاه‌ها در پنجره ملی تا آبان امسال است که با مشارکت رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها، دستگاه‌ها کم کار ملزم به سرعت کارشدند.

باقری اصل افزود: دومین مورد حذف استعلامات کاغذی و ارائه الکترونیکی استعلامات تا پایان آذر، و سومین تکلیف، ارائه ۲۰ درصد خدمات به صورت هوشمند تا پایان دی، است و علاوه بر این، در برنامه هفتم توسعه هم تکالیفی درباره دولت هوشمند مقرر شده است.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر این که چه تعداد از دستگاه‌ها حضور ۱۰۰ درصدی در پنجره ملی دارند؟ افزود: همه باید کمک کنند مردم فقط با یک بار احراز هویت در پنجره ملی خدمات بگیرند و حدود ۸ دستگاه تاکنون متصل نشده اند که البته این آمار هر روز در حال تغییر است.

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات با اشاره به تاکید رئیس جمهور در جلسه بیست و ششم شورای عالی فناوری اطلاعات بر وصل شدن همه دستگاه‌ها افزود: در جلساتی نحوه اتصال را آموزش داده ایم و امیدواریم اوایل آذر اتصال کامل دستگاه‌ها محقق شود و سازمان‌هایی از جمله سازمان سنجش، دانشگاه‌های علوم پزشکی و چند دستگاه زیر مجموعه وزات جهاد کشاورزی جزو دستگاه‌هایی بودند که اتصال نشده اند.

باقری اصل گفت: برخی وزارت خانه‌ها مانند نیرو، ارتباطات، تعاون، آموزش و پرورش و کشور، پیشرفت خیلی خوبی داشتند و در حال نهایی سازی ۱۰۰ درصدی خدماتشان هستند و برخی دستگاه‌ها هم از جمله بهداشت (به واسطه وصل نشدن دانشگاه‌های ذیل این وزارت خانه)، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی کمی تاخیر دارند و البته وزارت امور خارجه هم هست که زیرساختی برای ثبت نام و احراز هویت ایرانیان خارج از کشور باید آماده کند که تاخیر داشته اند.

وی گفت: ۵ هزار و ۲۰۰ خدمت شناسنامه دار به اضافه همه مجوز‌ها داریم که ۳ هزار و ۲۰۰ خدمت کاملا متصل شده است یعنی مردم می‌توانند وارد پایگاه اینترنتی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی MY.GOV.IR شوند و خدمات را دریافت کنند.

باقری اصل افزود: درباره مجوز‌ها هم یک پنجره ملی صدور مجوز‌ها داریم که ذیل پنجره دولت هوشمند تعریف شده است که با همان دسترسی هم می‌توان وارد خدماتش شد و در این باره هم حدود ۴ هزار و ۹۰۰ مجورز شناسایی شده که اکثرشان متصل شده است.

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات گفت: تا هفته پیش حدود ۶۳ درصد خدمات دستگاه‌ها در قالب پنجره ملی قابل دسترسی بوده است، اما طبق قانون باید ۱۰۰ درصد باشد.

باقری اصل افزود: مثلا یکی از این دستگاه‌ها که وصل نشده است اگر وصل شود حدود ۲۰۰ خدمت دارد و فقط کافی است احراز هویتش را با پنجره دولت هوشمند یکپارچه کند و یک دفعه ۱۰۰ دستگاه بالا می‌آید و درصد به حدود ۶۸ درصد می‌رسد.

وی گفت: این‌ها اقدام سختی نیست و سختی کار این است که باید تا پایان آذر، باید همه استعلاماتشان، الکترونیک شود و حق دریافت نسخه کاغذی ندارند که امیدواریم بتوانندآن را انجام دهند.

<div id="video-display-embed-code_10481526"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4069851/10481526?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما