شناسهٔ خبر: 63716919 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه|

ایران خواستار توقف جنگ و آتش‎بس پایدار در غزه است/ تداوم غنی‎سازی بر اساس ان‎پی‎تی

نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه با حضور خبرنگاران رسانه‎های داخلی و خارجی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه با حضور در نشست خبری هفتگی به پرسش‌های خبرنگاران رسانه‎های داخلی و خارجی درباره موضوع‌های اخیر عرصه سیاست خارجی پاسخ داد.

 

فضاسازی‌های رسانه‌ای نباید روی مواضع رسمی دولت اوکراین تاثیر بگذارد
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۱۲:۰۷

کنعانی تاکید کرد: ما موضع روشنی درباره بحران اوکراین داریم؛ فضاسازی‌های رسانه‌ای نباید روی مواضع رسمی دولت اوکراین تاثیر بگذارد و روابط ایران و اوکراین را بیش از این متاثر کند.

وی اظهار کرد: روابط نظامی ما با روسیه در حوزه‌های سیاسی، تجاری و نظامی در چارچوب منافع دو کشور و متعارف است و علیه هیچ کشور ثالثی نیست؛ برخی در اوکراین و کشورهای غربی به دنبال منافع خاص خود هستند.

همکاری‌ها و گفت‌وگوهای ما با جمهوری آذربایجان، در چارچوب‌های چندجانبه روبه‌جلو است
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۱۲:۰۵

کنعانی درباره روابط ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: همکاری‌ها و گفت‌وگوهای ما با جمهوری آذربایجان، در چارچوب‌های چندجانبه روبه‌جلو است و ما خوش‌بین هستیم که این همکاری‌ها ادامه پیدا کند.

ایران نشان داده که کشور تهدیدپذیری نیست
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۱۱:۵۱

کنعانی درباره گمانه‌زنی‌های اخیر درباره اسنپ بک «مکانیسم ماشه»، گفت: ایران نشان داده که کشور تهدیدپذیری نیست؛ اقتدار سیاسی، منطق حقوقی و موقعیت دفاعی و نظامی ایران در منطقه سبب شده تا این کشور هیچوقت تهدید را نپذیرد و نخواهد پذیرفت.

 

در پی پیگیری‌های ایران، با نگاه انسان‌دوستانه حماس تعدادی از شهروندان تایلندی آزاد شدند
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۱۱:۴۹

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره نقش ایران در آزادسازی زندانیان تایلندی در توافق آتش‌بس در غزه، گفت: در گفت‌وگوی وزیران امور خارجه ایران و تایلند در دوحه و در درخواست‌هایی که در سطوح مختلف انجام شد، این موضوع مورد پیگیری ایران قرار گرفت و با نگاه انسان‌دوستانه حماس تعدادی از شهروندان تایلندی آزاد شدند.

آمریکا از پایگاه‌های منطقه‌ای خود برای کمک‌رسانی به رژیم صهیونیستی استفاده کرد
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۱۱:۴۵

کنعانی درباره گستره حمایت‌های آمریکا از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه، گفت: اطلاعات دقیقی داریم که دولت آمریکا از پایگاه‌های منطقه‌ای خود برای کمک‌رسانی نظامی و ارسال تجهیزات و تسلیحات به رژیم صهیونیستی استفاده کرده است.

عملیات‌ علیه مواضع نظامی آمریکا در منطقه، بخشی از واکنش طبیعی ملت‌ها به حمایت‌های تمام عیار آمریکا از رژیم صهیونیستی است
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۱۱:۴۰

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره تشدید حملات به مواضع نظامی آمریکا در منطقه، گفت: این عملیات‌ها بخشی از واکنش طبیعی ملت‌ها به حمایت‌های تمام عیار آمریکا از رژیم صهیونیستی است؛ این واکنش‌ها، در واقع واکنش به عملکرد ناصحیح دولت آمریکا نسبت به ماهیت فلسطین است.

وی تاکید کرد: اقدام آمریکا علیه گروه‌های مقاومت در منطقه، اقدام متجاوزانه است؛ این اقدام‌، از نگاه حقوق بین‌الملل محکوم و غیرقابل قبول است؛ آمریکا باید رفتار خودش را در منطقه اصلاح کند؛ در صورت تداوم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی احتمال تکرار این اقدام‌ها از سوی گروه‌های منطقه وجود دارد؛ گروه‌های مقاومت منطقه تحت امر ایران نیستند؛ آن‌ها نیروهای نیابتی و وکالتی نیستند بلکه نماینده ملت‌های خودشان هستند.

کنعانی گفت: حمله به مواضع آمریکا در منطقه ارتباطی با ایران ندارد.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_244205" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4746498/244205?width=400&height=300"></script></div>
امنیت افغانستان را امنیت جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌کنیم
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۱۱:۳۸

کنعانی درباره موضع ایران در قبال تحولات افغانستان، گفت: ما همواره پیرو یک اصل اساسی هستیم؛ ما به دنبال ایجاد ثبات و شرایط بهتر در افغانستان هستیم؛ امنیت افغانستان را امنیت جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌کنیم؛ امنیت این کشور بر کل منطقه تاثیرگذار است.

وی اظهار کرد: ما به سازوکارهای منطقه‌ای در این کشور معتقدیم و بر این باوریم که باید دولتی در افغانستان روی کار بیاید که نماینده همه ملت افغانستان باشد؛ این رویکرد ما است و تغییری نکرده است؛ تحرکات ایران در دو سال اخیر در این چارچوب تعریف شده است.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_244197" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4746498/244197?width=400&height=300"></script></div>
میدان غزه، میدان آسانی برای رژیم صهیونیستی نیست
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۱۱:۳۵

کنعانی با اشاره به ضعف رژیم صهیونیستی در برابر مردم فلسطین، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی نهایتا مجبور شد با گروهی که شعار نابودی آن را می‌داد، درباره آتش‌بس توافق کند و این نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی هیچ توفیق راهبردی جز به شهادت رساندن بیش از ۲۰ هزار ساکن غزه نداشته است.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، رژیم صهیونیستی نه با یک جریان مقاومتی مانند حماس و جهاد بلکه با ملت غزه و فلسطین روبرو است و این مردم فلسطین هستند که برای احقاق حقوق خود اقدام می‌کنند؛ این میدان، میدان آسانی برای رژیم صهیونیستی نیست.

ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از آغاز جنگ مورد توجه ایران بوده است
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۱۱:۳۱

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره ارسال کمک‌های بشردوستانه ایران به غزه، گفت: ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از آغاز جنگ مورد توجه ایران بوده است؛ میزان توافق شده متناسب با نیاز غزه است؛ انتظار ایران این است که امکان ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به‌صورت نامحدود فراهم شود.

به گفته کنعانی، غزه در طول ۱۶ سال گذشته یک زندان روباز بوده و طبیعی است تلاش‌های دیپلماتیک در زمینه ارسال کمک‌ها ادامه پیدا خواهد کرد؛ تعامل‌های هلال احمر ایران با صلیب سرخ جهانی و مقام‌های مصری در این رابطه در جریان است.

ما در شرایط جاری خواستار پایان تجاوز رژیم صهیونیستی، رفع محاصره، ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و پایان کوچاندن فلسطینی‌ها هستیم
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۱۱:۲۸

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره حمایت ایران از فلسطین، تصریح کرد: ایران متناسب با شرایط، سیاست‌های حمایتی خود از موضوع فلسطین را متمرکز بر شرایط جاری ادامه می‌دهد؛ ما در شرایط جاری خواستار پایان تجاوز رژیم صهیونیستی، رفع محاصره، ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و مخالفت با کوچاندن فلسطینی‌ها هستیم؛ در این زمینه توفیقات چشمگیری داشتیم.

وی با اشاره به اینکه ایران در سطح سازمان ملل از طرق مختلف در سطح شورای حقوق بشر و چارچوب‌های بریکس، اکو و شانگهای این موضوع را مطرح کرد، گفت: ایران در این مسیر تلاش‌های خود را ادامه خواهد داد.

آنچه یمن انجام داد بخشی از واکنش طبیعی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین است
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۱۱:۲۶

کنعانی درباره اقدام‌های مقاومتی یمن در حمایت از فلسطین و غزه، تاکید کرد: حمایت از فلسطین منحصر به مردم یمن نیست و دیگر گروه‌های مقاومت در حمایت از مردم جنگ‌زده غزه اقدام کردند؛ ملت‌های دنیا هم در این زمینه اقدام کردند؛ حمایت از فلسطین و انزجار ار رژیم صهیونیستی اکنون بعد جهانی گرفته است؛ اقدام‌های جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی برای ملت‌های دنیا قابل تحمل نیست؛ آنچه یمن انجام داد، بخشی از واکنش طبیعی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.

افکار عمومی دنیا فریب موج‌آفرینی رسانه‌ای دولت آمریکا و رسانه‌های آن را نخواهد خورد
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۱۱:۲۳

کنعانی در واکنش به ادعای آمریکایی‌ها درباره نقش ایران در تحولات مقاومتی منطقه از جمله توقیف کشتی‌ها و حضور ناوگان‌ نظامی این کشور در منطقه، اظهار کرد: نقش دولت آمریکا همواره در منطقه کمک نکردن به هر بی‌ثباتی است؛ حضور ناوگان نظامی آمریکا در منطقه در این چارچوب است و ما این اقدام را در قالب حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی ارزیابی و تلقی می‌کنیم.

وی ضمن فرافکنانه خواندن ادعاهای آمریکا علیه ایران، گفت: این ادعاها متمرکز بر اهداف سیاسی و انحراف اذهان عمومی است؛ افکار عمومی دنیا فریب این موج‌آفرینی رسانه‌ای دولت آمریکا و رسانه‌های آن را نخواهد خورد.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_244193" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4746498/244193?width=400&height=300"></script></div>
رایزنی‌های ایران با طرف‌های مختلف در سطح رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه برای پایان دادن به جنگ غزه ادامه دارد
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۱۱:۱۷

کنعانی درباره پایان آتش‌بس چهار روزه در غزه در روز جاری، گفت: امروز چهارمین روز و براساس توافق اولیه روز پایانی توافق موقت آتش‌بس انسانی در غزه است؛ خواسته ما به‌عنوان جمهوری اسلامی ایران این است که جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه به‌طور کامل متوقف شود و این آتش‌بس وارد یک روند پایدار شود.

وی تاکید کرد: ما می‌خواهیم این جنایت‌ها دیگر تکرار نشود و این خواست جامعه جهانی نیز  است؛ ۱۲۰ کشور در سازمان ملل خواستار پایان دادن جنگ شدند؛ ملت‌های دنیا هم خواسته مشابهی دارند؛ ملت‌ها به‌طور مستمر در خیابان‌ها خواستار پایان این جنگ هستند؛ خواسته جامعه جهانی کاملا روشن است و می‌گویند که این تجاوز باید تمام شود.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، ما خواستار پایان این تجاوز هستیم؛ رایزنی‌های ایران با طرف‌های مختلف در سطح رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه برای پایان دادن به جنگ غزه ادامه دارد و ادامه پیدا خواهد کرد.

کنعانی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به دلیل نداشتن پیروزی راهبردی، مایل به تداوم جنایت‌های خود علیه غزه است، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با تداوم جنایت می‌خواهد به یک پیروزی ملموس دست پیدا کند؛ آمریکا هم اراده اثرگذاری برای ممانعت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی نشان نداده است.

وی گفت: دولت قطر تلاش‌های جدی را برای آتش‌بس انجام داده و امیدواریم آتش‌بس کنونی جنبه پایدار به خود بگیرد.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_244180" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4746498/244180?width=400&height=300"></script></div>
خبرنگاران نشان دادند که در بیان حقیقت پابه‌پای ملت مظلوم فلسطین ایستاده‌اند
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۱۱:۱۵

کنعانی درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران در جریان جنگ این رژیم علیه غزه، اظهار کرد: خبرنگاران به‌عنوان راویان حقیقت، قشر عزیز و فداکاری بودند که در تحولات غزه شاهد شهادت بیش از ۶۰ نفر آن‌ها بودیم؛ این افراد در مسیر روایت حقیقت برای حمایت از ملت فلسطین جان خود را فدا کردند؛ خبرنگاران نشان دادند که در بیان حقیقت پابه‌پای ملت مظلوم فلسطین ایستاده‌اند و برای به تصویر کشیدن حقیقت جاری از بذل جان خود دریغ ندارند.

غنی‌سازی براساس حقوق ایران در ان‌پی‌تی انجام می‌شود
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۱۱:۰۹

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره بیانیه ضد ایرانی سه کشور اروپایی، اظهار کرد: پاسخ ایران به این بیانیه توسط نمایندگی ایران در وین داده شد؛ در این بیانیه مواضع ایران بیان شد؛ تعهدات مندرج در برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ مبتنی بر تعهدات ماقبل است و از همه اعضا می‌خواهد تا به‌طور یکسان به تعهدات خود عمل کنند.

وی تاکید کرد: غنی‌سازی ایران در سطوح مختلف کاملا صلح‌آمیز است و براساس حقوق ایران در ان‌پی‌تی انجام می‌شود؛ برجام دارای ضمیمه‌هایی است که از سوی همه طرف‌ها باید انجام شود؛ لازم است تاکید کنم که همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحت‌الشعاع اظهارات غیرسازنده طرف‌ها قرار نخواهد گرفت و همکاری‌ها بر مبنای توافق و بیانیه مشترک میان ایران و آژانس ادامه پیدا خواهد کرد.

کنعانی تصریح کرد: مذاکرات مسیر خود را دارد و مسیر دیپلماتیک همانند گذشته باز است و ایران برای انجام مذاکرات برای بازگشت متعهدانه همه طرف‌های برجامی هیچگونه محدودیتی ندارد.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_244161" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4746498/244161?width=400&height=300"></script></div>
دولت آمریکا در طول سالیان متمادی همواره بخشی از مشکل فلسطین بوده است
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۱۰:۵۷

کنعانی درباره نقش آمریکا در بحران فلسطین، اظهار کرد: دولت آمریکا در طول سالیان متمادی همواره بخشی از مشکل فلسطین بوده است؛ در جنگ اخیر غزه دولت آمریکا عملا نه‌تنها بخشی از این جنگ، بلکه تمام این جنگ بوده و اگر دولت آمریکا نبود این جنگ اتفاق نمی‌افتاد.

وی در ادامه گفت: دولت آمریکا توان تاثیرگذاری و بازدارندگی را بر رژیم صهیونیستی داشت؛ دولت آمریکا در حوزه سیاسی، نظامی و بین‌المللی از رژیم صهیونیستی حمایت کرد و مانع پایان دادن به جنگ در کوتاه‌مدت شد؛ انتظار نمی‌رود دولت آمریکا بخشی از راه‌حل این بحران باشد؛ بزرگ‌ترین کمکی که دولت آمریکا می‌تواند کند، پایان دادن به حمایت خود از رژیم صهیونیستی است.

به گفته کنعانی، دولت آمریکا در سال‌های اخیر طرح‌های سیاسی را ارائه کرد که دربردارنده راه‌حل برای فلسطین نبود؛ این طرح‌ها واقع‌گرایانه و مبتنی بر عدالت و انصاف نبودند؛ طرح‌های دولت آمریکا هیچکدام نتوانستند به حل این بحران مزمن کمک کنند؛ آنچه اکنون مسلم است، آمریکا و رژیم صهیونیستی در طول جنگ اخیر نتوانستند چیزی را که در حوزه نظامی طراحی کردند، محقق سازند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تصریح کرد: همه شواهد دال بر این است که رژیم صهیونیستی به دنبال ماجراجویی است و جامعه جهانی باید مانع جنایت‌های رژیم صهیونیستی شود؛ براساس بررسی‌ها دولت آمریکا مایل است که اهداف محقق نشده در جنگ غزه را از طرق سیاسی مانند شورای امنیت محقق کند؛ آن‌ها به دنبال محقق کردن اهداف ناکام خود، از طرق سیاسی هستند.

کنعانی با اشاره به اینکه، ملت فلسطین اجازه تحقق اهداف نامشروع را نمی‌دهد، گفت: سرنوشت فلسطین به دست ملت فلسطین رقم خواهد خورد.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_244157" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4746498/244157?width=400&height=300"></script></div>

 

انتهای پیام/

کنعانی تاکید کرد: ما موضع روشنی درباره بحران اوکراین داریم؛ فضاسازی‌های رسانه‌ای نباید روی مواضع رسمی دولت اوکراین تاثیر بگذارد و روابط ایران و اوکراین را بیش از این متاثر کند.

وی اظهار کرد: روابط نظامی ما با روسیه در حوزه‌های سیاسی، تجاری و نظامی در چارچوب منافع دو کشور و متعارف است و علیه هیچ کشور ثالثی نیست؛ برخی در اوکراین و کشورهای غربی به دنبال منافع خاص خود هستند.

کنعانی درباره روابط ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: همکاری‌ها و گفت‌وگوهای ما با جمهوری آذربایجان، در چارچوب‌های چندجانبه روبه‌جلو است و ما خوش‌بین هستیم که این همکاری‌ها ادامه پیدا کند.

کنعانی درباره گمانه‌زنی‌های اخیر درباره اسنپ بک «مکانیسم ماشه»، گفت: ایران نشان داده که کشور تهدیدپذیری نیست؛ اقتدار سیاسی، منطق حقوقی و موقعیت دفاعی و نظامی ایران در منطقه سبب شده تا این کشور هیچوقت تهدید را نپذیرد و نخواهد پذیرفت.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره نقش ایران در آزادسازی زندانیان تایلندی در توافق آتش‌بس در غزه، گفت: در گفت‌وگوی وزیران امور خارجه ایران و تایلند در دوحه و در درخواست‌هایی که در سطوح مختلف انجام شد، این موضوع مورد پیگیری ایران قرار گرفت و با نگاه انسان‌دوستانه حماس تعدادی از شهروندان تایلندی آزاد شدند.

کنعانی درباره گستره حمایت‌های آمریکا از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه، گفت: اطلاعات دقیقی داریم که دولت آمریکا از پایگاه‌های منطقه‌ای خود برای کمک‌رسانی نظامی و ارسال تجهیزات و تسلیحات به رژیم صهیونیستی استفاده کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره تشدید حملات به مواضع نظامی آمریکا در منطقه، گفت: این عملیات‌ها بخشی از واکنش طبیعی ملت‌ها به حمایت‌های تمام عیار آمریکا از رژیم صهیونیستی است؛ این واکنش‌ها، در واقع واکنش به عملکرد ناصحیح دولت آمریکا نسبت به ماهیت فلسطین است.

وی تاکید کرد: اقدام آمریکا علیه گروه‌های مقاومت در منطقه، اقدام متجاوزانه است؛ این اقدام‌، از نگاه حقوق بین‌الملل محکوم و غیرقابل قبول است؛ آمریکا باید رفتار خودش را در منطقه اصلاح کند؛ در صورت تداوم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی احتمال تکرار این اقدام‌ها از سوی گروه‌های منطقه وجود دارد؛ گروه‌های مقاومت منطقه تحت امر ایران نیستند؛ آن‌ها نیروهای نیابتی و وکالتی نیستند بلکه نماینده ملت‌های خودشان هستند.

کنعانی گفت: حمله به مواضع آمریکا در منطقه ارتباطی با ایران ندارد.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_244205" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4746498/244205?width=400&height=300"></script></div>

کنعانی درباره موضع ایران در قبال تحولات افغانستان، گفت: ما همواره پیرو یک اصل اساسی هستیم؛ ما به دنبال ایجاد ثبات و شرایط بهتر در افغانستان هستیم؛ امنیت افغانستان را امنیت جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌کنیم؛ امنیت این کشور بر کل منطقه تاثیرگذار است.

وی اظهار کرد: ما به سازوکارهای منطقه‌ای در این کشور معتقدیم و بر این باوریم که باید دولتی در افغانستان روی کار بیاید که نماینده همه ملت افغانستان باشد؛ این رویکرد ما است و تغییری نکرده است؛ تحرکات ایران در دو سال اخیر در این چارچوب تعریف شده است.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_244197" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4746498/244197?width=400&height=300"></script></div>

کنعانی با اشاره به ضعف رژیم صهیونیستی در برابر مردم فلسطین، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی نهایتا مجبور شد با گروهی که شعار نابودی آن را می‌داد، درباره آتش‌بس توافق کند و این نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی هیچ توفیق راهبردی جز به شهادت رساندن بیش از ۲۰ هزار ساکن غزه نداشته است.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، رژیم صهیونیستی نه با یک جریان مقاومتی مانند حماس و جهاد بلکه با ملت غزه و فلسطین روبرو است و این مردم فلسطین هستند که برای احقاق حقوق خود اقدام می‌کنند؛ این میدان، میدان آسانی برای رژیم صهیونیستی نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره ارسال کمک‌های بشردوستانه ایران به غزه، گفت: ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از آغاز جنگ مورد توجه ایران بوده است؛ میزان توافق شده متناسب با نیاز غزه است؛ انتظار ایران این است که امکان ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به‌صورت نامحدود فراهم شود.

به گفته کنعانی، غزه در طول ۱۶ سال گذشته یک زندان روباز بوده و طبیعی است تلاش‌های دیپلماتیک در زمینه ارسال کمک‌ها ادامه پیدا خواهد کرد؛ تعامل‌های هلال احمر ایران با صلیب سرخ جهانی و مقام‌های مصری در این رابطه در جریان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره حمایت ایران از فلسطین، تصریح کرد: ایران متناسب با شرایط، سیاست‌های حمایتی خود از موضوع فلسطین را متمرکز بر شرایط جاری ادامه می‌دهد؛ ما در شرایط جاری خواستار پایان تجاوز رژیم صهیونیستی، رفع محاصره، ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و مخالفت با کوچاندن فلسطینی‌ها هستیم؛ در این زمینه توفیقات چشمگیری داشتیم.

وی با اشاره به اینکه ایران در سطح سازمان ملل از طرق مختلف در سطح شورای حقوق بشر و چارچوب‌های بریکس، اکو و شانگهای این موضوع را مطرح کرد، گفت: ایران در این مسیر تلاش‌های خود را ادامه خواهد داد.

کنعانی درباره اقدام‌های مقاومتی یمن در حمایت از فلسطین و غزه، تاکید کرد: حمایت از فلسطین منحصر به مردم یمن نیست و دیگر گروه‌های مقاومت در حمایت از مردم جنگ‌زده غزه اقدام کردند؛ ملت‌های دنیا هم در این زمینه اقدام کردند؛ حمایت از فلسطین و انزجار ار رژیم صهیونیستی اکنون بعد جهانی گرفته است؛ اقدام‌های جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی برای ملت‌های دنیا قابل تحمل نیست؛ آنچه یمن انجام داد، بخشی از واکنش طبیعی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.

کنعانی در واکنش به ادعای آمریکایی‌ها درباره نقش ایران در تحولات مقاومتی منطقه از جمله توقیف کشتی‌ها و حضور ناوگان‌ نظامی این کشور در منطقه، اظهار کرد: نقش دولت آمریکا همواره در منطقه کمک نکردن به هر بی‌ثباتی است؛ حضور ناوگان نظامی آمریکا در منطقه در این چارچوب است و ما این اقدام را در قالب حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی ارزیابی و تلقی می‌کنیم.

وی ضمن فرافکنانه خواندن ادعاهای آمریکا علیه ایران، گفت: این ادعاها متمرکز بر اهداف سیاسی و انحراف اذهان عمومی است؛ افکار عمومی دنیا فریب این موج‌آفرینی رسانه‌ای دولت آمریکا و رسانه‌های آن را نخواهد خورد.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_244193" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4746498/244193?width=400&height=300"></script></div>

کنعانی درباره پایان آتش‌بس چهار روزه در غزه در روز جاری، گفت: امروز چهارمین روز و براساس توافق اولیه روز پایانی توافق موقت آتش‌بس انسانی در غزه است؛ خواسته ما به‌عنوان جمهوری اسلامی ایران این است که جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه به‌طور کامل متوقف شود و این آتش‌بس وارد یک روند پایدار شود.

وی تاکید کرد: ما می‌خواهیم این جنایت‌ها دیگر تکرار نشود و این خواست جامعه جهانی نیز  است؛ ۱۲۰ کشور در سازمان ملل خواستار پایان دادن جنگ شدند؛ ملت‌های دنیا هم خواسته مشابهی دارند؛ ملت‌ها به‌طور مستمر در خیابان‌ها خواستار پایان این جنگ هستند؛ خواسته جامعه جهانی کاملا روشن است و می‌گویند که این تجاوز باید تمام شود.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، ما خواستار پایان این تجاوز هستیم؛ رایزنی‌های ایران با طرف‌های مختلف در سطح رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه برای پایان دادن به جنگ غزه ادامه دارد و ادامه پیدا خواهد کرد.

کنعانی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به دلیل نداشتن پیروزی راهبردی، مایل به تداوم جنایت‌های خود علیه غزه است، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با تداوم جنایت می‌خواهد به یک پیروزی ملموس دست پیدا کند؛ آمریکا هم اراده اثرگذاری برای ممانعت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی نشان نداده است.

وی گفت: دولت قطر تلاش‌های جدی را برای آتش‌بس انجام داده و امیدواریم آتش‌بس کنونی جنبه پایدار به خود بگیرد.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_244180" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4746498/244180?width=400&height=300"></script></div>

کنعانی درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه خبرنگاران در جریان جنگ این رژیم علیه غزه، اظهار کرد: خبرنگاران به‌عنوان راویان حقیقت، قشر عزیز و فداکاری بودند که در تحولات غزه شاهد شهادت بیش از ۶۰ نفر آن‌ها بودیم؛ این افراد در مسیر روایت حقیقت برای حمایت از ملت فلسطین جان خود را فدا کردند؛ خبرنگاران نشان دادند که در بیان حقیقت پابه‌پای ملت مظلوم فلسطین ایستاده‌اند و برای به تصویر کشیدن حقیقت جاری از بذل جان خود دریغ ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره بیانیه ضد ایرانی سه کشور اروپایی، اظهار کرد: پاسخ ایران به این بیانیه توسط نمایندگی ایران در وین داده شد؛ در این بیانیه مواضع ایران بیان شد؛ تعهدات مندرج در برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ مبتنی بر تعهدات ماقبل است و از همه اعضا می‌خواهد تا به‌طور یکسان به تعهدات خود عمل کنند.

وی تاکید کرد: غنی‌سازی ایران در سطوح مختلف کاملا صلح‌آمیز است و براساس حقوق ایران در ان‌پی‌تی انجام می‌شود؛ برجام دارای ضمیمه‌هایی است که از سوی همه طرف‌ها باید انجام شود؛ لازم است تاکید کنم که همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحت‌الشعاع اظهارات غیرسازنده طرف‌ها قرار نخواهد گرفت و همکاری‌ها بر مبنای توافق و بیانیه مشترک میان ایران و آژانس ادامه پیدا خواهد کرد.

کنعانی تصریح کرد: مذاکرات مسیر خود را دارد و مسیر دیپلماتیک همانند گذشته باز است و ایران برای انجام مذاکرات برای بازگشت متعهدانه همه طرف‌های برجامی هیچگونه محدودیتی ندارد.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_244161" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4746498/244161?width=400&height=300"></script></div>

کنعانی درباره نقش آمریکا در بحران فلسطین، اظهار کرد: دولت آمریکا در طول سالیان متمادی همواره بخشی از مشکل فلسطین بوده است؛ در جنگ اخیر غزه دولت آمریکا عملا نه‌تنها بخشی از این جنگ، بلکه تمام این جنگ بوده و اگر دولت آمریکا نبود این جنگ اتفاق نمی‌افتاد.

وی در ادامه گفت: دولت آمریکا توان تاثیرگذاری و بازدارندگی را بر رژیم صهیونیستی داشت؛ دولت آمریکا در حوزه سیاسی، نظامی و بین‌المللی از رژیم صهیونیستی حمایت کرد و مانع پایان دادن به جنگ در کوتاه‌مدت شد؛ انتظار نمی‌رود دولت آمریکا بخشی از راه‌حل این بحران باشد؛ بزرگ‌ترین کمکی که دولت آمریکا می‌تواند کند، پایان دادن به حمایت خود از رژیم صهیونیستی است.

به گفته کنعانی، دولت آمریکا در سال‌های اخیر طرح‌های سیاسی را ارائه کرد که دربردارنده راه‌حل برای فلسطین نبود؛ این طرح‌ها واقع‌گرایانه و مبتنی بر عدالت و انصاف نبودند؛ طرح‌های دولت آمریکا هیچکدام نتوانستند به حل این بحران مزمن کمک کنند؛ آنچه اکنون مسلم است، آمریکا و رژیم صهیونیستی در طول جنگ اخیر نتوانستند چیزی را که در حوزه نظامی طراحی کردند، محقق سازند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تصریح کرد: همه شواهد دال بر این است که رژیم صهیونیستی به دنبال ماجراجویی است و جامعه جهانی باید مانع جنایت‌های رژیم صهیونیستی شود؛ براساس بررسی‌ها دولت آمریکا مایل است که اهداف محقق نشده در جنگ غزه را از طرق سیاسی مانند شورای امنیت محقق کند؛ آن‌ها به دنبال محقق کردن اهداف ناکام خود، از طرق سیاسی هستند.

کنعانی با اشاره به اینکه، ملت فلسطین اجازه تحقق اهداف نامشروع را نمی‌دهد، گفت: سرنوشت فلسطین به دست ملت فلسطین رقم خواهد خورد.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_244157" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4746498/244157?width=400&height=300"></script></div>

 

نظر شما