شناسهٔ خبر: 63715915 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تلالو نام و یاد سرداران و ۱۰۱۳ شهید شهرستان خوی در یادواره شهدا

به مناسبت هفته بسیج یادواره سرداران و ۱۰۱۳ شهید سرافراز شهرستان خوی با حضور فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در آستان مقدس امامزاده سید بهلول برگزار شد.

صاحب‌خبر -

تلالو نام و یاد سرداران و ۱۰۱۳  شهید شهرستان خوی در یادواره شهدا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در این یادواره که با حضور گسترده قشر‌های مختلف مردم، بسیحیان و مسئولان شهرستان برکزارشد یاد و خاطره ۲۱ سردار شهید و شهدای سرافراز خوی گرامی داشته شد.

سردار محمدحسین رجبی فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان غربی دراین یادواره با تجلیل از مقام شامخ شهدا گفت: شهدا با عزت زیستند و در مسیر مکتب عاشورا با عزت پرگشیدند.

وی با اشاره به تأسیس بسیج بفرمان امام راحل افزود: فرمان اولیه حضرت امام برای تشکیل بسیج در کشور و گسترش آن به وسعت نظام و در ادامه تشکیل آن در وسعت برون مرزی و منطقه ای، یک ابتکار عمل نوین از بنیانگذار کبیر انقلاب بود.

وی تصریح کرد؛ گستردگی امروز بسیج در منطقه، ابتکار مثال زدنی بنیانگذار کبیر انقلاب بود.

فرمانده سپاه شهدای استان گام دوم انقلاب را یک حرکت جهادی دانست و اظهارداشت: نقطه عطف گام دوم انقلاب همان جهاد تبیین است که بسیج آن را به‌عنوان سرلوحه کار خود قرارداد و طبق فرامین رهبری به آن عمل می‌کند.

وی تشکیل گروه‌های مختلف با محوریت جبهه انقلاب و مقاومت را در سایه تفکر بسیجی خواند و عنوان کرد: انصارالله یمن، حزب الله لبنان، فاطمیون، زینبیون و ده‌ها حزب و گروه در سایه همین بسیج به وجود آمده و شاهد آن هستیم که روز به روز سایه ظلم و استکبار از این منطقه ریشه کن می‌شود.

سردار رجبی با اشاره به نسل کشی بی سابقه در غزه گفت: امروز رژیم غاصب صهیونیستی از سر استیصال و ترس دست به چنین جنایاتی زده است که در نوع خود یک شکست راهبردی را تجربه می‌کند.

فرمانده سپاه شهدا‌ی استان از تاثیر بسیج در منطقه گفت و بیان داشت: امتداد بسیج از ابتدا تاکنون همان تغییر سنگ به موشک است که امروز چنین بهم ریختگی در ساختار دشمن به وجود آورد.

سرداررجبی حضور تمام قد آمریکا در این جنگ را یک شکست تاریخی خواند و تصریح کرد: آمریکا در هیچ جنگی، تمام داشته‌های خود را به میدان نیاورده بود که این جنگ باعث شد تا از نقاط مختلف پایگاه‌های خود در منطقه، نیرو‌های ویژه و زبده به اسرائیل بفرستد.

سرهنگ پاسدار مصطفی آقایی فرمانده سپاه شهرستان خوی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما هدف از برگزاری این یادواره را پاسداشت یاد و خاطره شهدا وترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: همزمان با هفته بسیج ۲۱ یادواره شهدا در مناطق مختلف خوی برگزار شد.

عزاداری به یاد شهدا از دیگر برنامه‌های این یادواره بود.

نظر شما