شناسهٔ خبر: 63712016 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طرح پزشک خانواده درکرمان

طرح پزشک خانواده با هدف پیشگیری کاهش هزینه‌های درمانی سلامت خانواده‌ها در استان کرمان حال اجرا ست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان مدیرگسترش شبکه شهرستان کرمان گفت:به ازای هر 4هزازنفر یک پزشک خانواده و هر 7هزارنفر یک ماما در این طرح در نظر گرفته شده  و از یک میلیون نفری که در سامانه سیب ثبت نام کردند ۲۵۰ هزارنفر زیر پوشش این طرح هستند.

 موسوی افزود:سلامت تک تک افراد کاهش هزینه های درمانی و سهولت درمان از دیگر مزایای طرح است.

بگفته وی  مراجعان دراین طرح پس از اطلاعات فردی و یک آزمایش از وضعیت بدنی ویزیت و دارو می گیرند و درصورت مشاهده دیگر بیماری ها به سایر پزشکان ارجاع می شوند.

پزشکی خانواده نوعی از طبابت است که در آن پزشکان خانواده به صورت مستقیم با خانواده‌ها در تماس هستند. این پزشکان مراقبت‌های اولیه را بر عهده دارند و پزشک سلامت نگر هستند ، یعنی علاوه بر درمان بیماری ، به بهداشت جسم و روان افراد تحت پوشش خود نیز توجه دارند.آنها عموماً" در صورت بیماری یا حوادث ناگوار با خانواده‌ها هستند. آن ها به صورت هم‌زمان خدمات مشاورتی و درمانی برای خانواده‌ها انجام می‌دهند.

این پزشکان به دلیل شناخت دقیق اشخاص تحت طبابت خود و آشنایی با تاریخچه بیماری آنها، قادرند زودتر به کسالت آن‌ها پی برده و بیماران را درمان کنند. پزشکان خانواده در صورت صلاحدید بیماران را به پزشکان متخصص ارجاع می دهند و پزشک متخصص نتیجه معاینات ، نوع بیماری و اقدامات درمانی و پیگیری‌های لازم را به پزشک خانواده اعلام می‌کند.

<div id="video-display-embed-code_10483817"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4069394/10483817?width=400&height=300"></script></div>

 

 

نظر شما