شناسهٔ خبر: 63705880 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه:

سربازان باید در دوران سربازی یک حرفه را یاد بگیرند

سردار پورجمشیدیان گفت: هر سرباز باید در دوران خدمت مقدس سربازی یک نوع مهارت و حرفه‌ای را یاد بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار علی اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه در بازدید از حوزه آزمون مهارتی و حرفه‌ای سربازان نیروی زمینی سپاه که در مقر نیرو‌های ویژه صابرین برگزار شد، اظهار داشت: برابر تدبیر فرمانده معظم کل قوا چند سالی است که در سطح نیرو‌های مسلح، مهارت آموزی سربازان مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

سردار پورجمشیدیان افزود: بر همین اساس مهارت و آموزش سربازان با جدیت بیشتری دنبال می‌شود به طوری که هر سرباز باید در دوران خدمت مقدس سربازی یک مهارت و حرفه‌ای را یاد بگیرد تا علاوه بر کمک خرج اقتصادی بتواند مبنای شغل و آینده اش باشد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: هدف از برپایی این جشنواره و آزمون مهارتی و حرفه ای، ترویج فرهنگ سربازی حرفه‌ای و مهارت آموزی اصولی با شناخت نفرات برتر در حوزه‌های مذکور است تا بدین وسیله بتوانیم شاهد ارتقا کمی و کیفی این مهارت‌ها در سطح نیرو‌های مسلح باشیم.

سرهنگ پاسدار روح الله قمی جانشین اداره سرباز کل سپاه نیزدر بازدید از حوزه آزمون نیروی زمینی سپاه، گفت: مرحله نخست این مسابقات در سطح یگان‌ها و پادگان‌ها برگزار شد که بیش از ۵ هزار نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند.

وی افزود: از جمله رشته‌هایی که مهارت سربازان در آن‌ها مورد سنجش قرار می‌گیرد می‌توان به برنامه نویسی، تعمیرات خودرو‌های سبک، تعمیرات سخت افزار تلفن همراه، نصب و تعمیر کولر‌های گازی، آب گرمکن، در و پنجره ساز پروفیل آهنی، پیرایشگری، آشپزی، امداد و نجات و ... اشاره کرد.

در اولین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح همزمان با کارکنان وظیفه سراسر کشور در ۳۶ قرارگاه مهارت آموزی سپاه در ۱۵ رشته مهارتی و حرفه‌ای برگزار شد.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما