شناسهٔ خبر: 63699532 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح مرکز مردمی نفس (نجات فرزندان سقط) در تکاب

درگرامیداشت هفته بسیج شناسایی ، آموزش و فرهنگ سازی و حمایت از مادران باردار مرکز مردمی نفس (نجات فرزندان سقط) در تکاب افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، بمناسبت هفته بسیج و در آیینی با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب ، مسؤل دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه و کارشناس بهداشت خانواده شبکه بهداشت و در مان تکاب  مرکز مردمی نجات فرزندان سقط (نفس) افتتاح شد.

 

کارشناس بهداشت خانواده شبکه بهداشت و درمان تکاب در خصوص عملکرد این مرکز گفت : این مرکز در سه حوزه شناسایی ، آموزش و فرهنگ سازی و حمایت فعالیت خواهد کرد.

 

خانم حامدی افزود : تعدادی از مادران باردار به دلایل گوناگون از جمله مشکلات معیشتی و اقتصادی خواهان سقط جنین هستند که با فعالیت این مرکز و مشاوره و حمایتهای صورت گرفته از این عمل جلوگیری خواهد شد.

 

وی گفت : در صورت استمرار مساعدت مالی و معیشتی  این مرکز با ارائه آموزشهای لازم و مشاوره از سقط جنین توسط مادران باردار جلوگیری خواهد شد.

 

خانم حامدی در ادامه گفت : مرحله  اولیه فعالیت این مرکز مردمی در ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در مشهد مقدس زده شد و امروز شاهد افتتاح این مرکز در تکاب نیز هستیم.

 

خانم حامدی گفت : در شهرستان تکاب ۱۲ مورد شناسایی بانوان بارداری انجام شده  که تمایلی برای فرزند آوری نداشتند که با ارائه مشاوره و حمایت از این امر منصرف شده اند و ۸ مورد آن منجر به تولد نوزاد شده است.

 

وی افزود : با آغاز بکار این مرکز و حمایتهای سپاه و بسیج جامعه پزشکی شهرستان ، و مشاوره های صورت گرفته ، سالانه از سقط جنین ۹۷ نوزاد توسط این مرکز در شهرستان جلوگیری خواهد شد.

 

سرهنگ علیرضا سرتیپی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب نیز در آئین افتتاح این مرکز گفت : مشاوره و حمایت از مادرانی که قصد سقط جنین را دارند ، بر پویایی جامعه و جوانی جمعیت کمک شایانی خواهد کرد و سپاه در این خصوص  حمایتها ی خود را افزایش خواد داد.

نظر شما