شناسهٔ خبر: 63699399 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

معاون خدمات مالی تامین سرمایه تمدن مطرح کرد:

سهم ٢٠ درصدی شرکت ها از تامین مالی در بورس + سه الگو

معاون خدمات مالی تامین سرمایه تمدن با اشاره به سه الگوی تامین مالی از بورس، سهم شرکت ها از این طریق را ٢٠ درصد اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ندا بشیری در پنل تخصصی فرصت های تامین مالی در زنجیره فولاد از طریق بازار سرمایه با اشاره به عملکرد مثبت بورس در تامین مالی، گفت: سهم شرکت ها از تامین مالی در بازار سرمایه ٢٠ درصد است در حالی که در کشور های دیگر کمتر از این رقم است.

وی افزود: بطور مثال یک شرکت از بانک ها ۴٠٠ میلیارد تومان وام می گیرد که با تنفس یکی دو ماهه، تجهیز نقدینگی کوتاه مدت است اما در تامین مالی از بورس این امر متفاوت است. اگر اوراق ۴ ساله منتشر شود ۴٠٠ میلیارد تومان تا ۴ سال در اختیار شرکت است که ٣ ماه یکبار سود اوراق را پرداخت می کند. بنابراین تا انتهای سال چهارم اصل پول بازگردانده می شود.

بشیری ادامه داد: شرکت ها در گذشته آشنایی کمی با بازار سرمایه داشتند. چون به دنبال وام های بانکی بودند. ضمانت برای بانک ها بر مبنای محور کسب و کار قرار گرفته است. در بازار سرمایه سه الگوی تامین مالی سرمایه ای، تکمیل پروژه های تکمیل نشده و تامین مالی بدهی که به دو بخش مبلغ پایین و بالا مرتبط است، وجود دارد. همچنین برای تامین سرمایه دو بار ایجاد شده که اگر میان کار به پول نیاز است با اوراق مشارکت تامین مالی می شوند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظر شما