شناسهٔ خبر: 63695408 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بادگرم بار دیگر آتش به جان جنگل‌های گیلان انداخت

رشت - ایرنا - وزش باد گرم که از شامگاه گذشته در دامنه‌ها و ارتفاعات گیلان شدت گرفته است بار دیگر آتش به جان جنگل‌های گیلان انداخت.

صاحب‌خبر -

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: وزش باد گرم موجب حریق جزئی در اراضی جنگلی شهرستان‌های رشت، سیاهکل، رضوانشهر و آستارا شد که با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان، قرق بانان و مردم محلی نسبت این آتش سوزی‌ها اقدام شد.

سرهنگ محمدحسین قربانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی این شهرستان‌ها سطحی و جزئی بود که با توجه به آماده باش نیروها و حضور به موقع آنان نسبت به مهار و اطفاء آن اقدام شد و به درختان در این عرصه ها آسیب نرسید.

وی وسعت حریق در شهرستان‌های یاد شده را در مجموع سه هکتار عنوان کرد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان بیان کرد: در زمان حاضر اراضی جنگلی شهرستان ماسال دچار حریق شده است که نیروها برای کنترل و اطفاء حریق در منطقه حضور دارند و در بقیه مناطق، تا این لحظه گزارشی مبنی بر آتش سوزی جنگلی و اراضی دریافت نشده است.

قربانی با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان گیلان مبنی بر وزش باد گرم و احتمال حریق در اراضی جنگلی از مردم خواست تا از افروختن حریق در عرصه های جنگلی خودداری کنند.

هواشناسی گیلان نسبت به ورزش باد گرم شدید تا خیلی شدید تا پایان فردا (دوشنبه) در مناطق مختلف استان گیلان به ویژه دامنه‌ها و ارتفاعات هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

بیشتر بخوانید:

هواشناسی گیلان هشدار نارنجی صادر کرد

نظر شما