شناسهٔ خبر: 63694938 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

افزایش ۷.۳ درصدی متوفیان تصادفات در سالجاری با وجود رشد ۶ درصدی تردد در جاده ها

رییس پلیس راهور کشور گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی شاهد افزایش ۷.۳ درصدی متوفیان تصادفات در سالجاری با وجود رشد ۶ درصدی تردد بودیم هر چند که در نیمه دوم سال این روند کاهشی می‌شود. رییس پلیس راهور کشور گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی شاهد افزایش ۷.۳ درصدی متوفیان تصادفات در سالجاری با وجود رشد ۶ درصدی تردد بودیم هر چند که در نیمه دوم سال این روند کاهشی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، سید کمال هادیان فر رییس پلیس راهور فراجا امروز یکشنبه ۵ آذر در جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح های ویژه ترافیکی در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: عبور ۳ میلیون و چهارصد هزار زائر از مرزها در ایام اربعین را داشتیم که موجب رضایت مقام معظم رهبری و مردم شد‌. 

وی افزود: پاییز سالجاری شرایط زمستانی در جاده ها را داریم ولی از ۱۵ آذر طرح زمستانی خود را آغاز می کنیم تا بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم. 

رییس پلیس راهور کشور تصریح کرد: ۱۴۰۰ گردنه و محور در جاده های کشور داریم؛ ۱۱۰ گردنه برف گیر مشکلات زیادی را برای رانندگان ایجاد کرده است. 

وی گفت: پلیس راه نقاط و مشکلات عمده جاده ای در سال گذشته را احصا کردیم.

سردار هادیان فر افزود: بر اساس آمار پزشکی قانونی شاهد افزایش ۷.۳ درصدی متوفیان تصادفات را در سالجاری داشتیم هر چند که در نیمه دوم سال این روند کاهشی می شود‌.

وی افزود: افزایش ۶ درصدی تردد جاده ای را هم داریم.

رییس پلیس راهور کشور خاطرنشان کرد: 166 شهر بدون کمربندی است که انسداد جاده مشکلات زیادی را ایجاد می کند.

سردار هادیان فر گفت: از هر ۱۰ وسیله نقلیه ۷ خودرو تک سرنشین است و  استفاده از خودرو‌های شخصی در زمستان به واسطه سرما افزایش چشمگیر می‌یابد.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ هزار نفر از هموطنان جان خود را در حوادث و تصادفات جاده‌ای از دست داده اند.

رییس پلیس راهور تصریح کرد: ۵۱ درصد از تلفات جاده‌ای در حوزه پیشگیری است که راه، ایمنی وسیله نقلیه و خودروسازان و دیگر دستگاه‌ها در آن نقش دارند. علاوه بر این ۶ درصد تلفات جاده‌ای در حین انتقال به بیمارستان و ۴۳ درصد نیز در مراکز اورژانس و بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام/

نظر شما