شناسهٔ خبر: 6368876 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سینماپرس | لینک خبر

حاشیه یک نمایش خصوصی از نگاه گزارشگر سینماپرس

جریان توقف ۲۰ دقیقه ای نمایش فیلم «رستاخیز» در جمع خبرنگاران چه بود؟

سینماپرس: افتتاحیه فیلم سینمایی «رستاخیز» شب گذشته در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس حاشیه هایی داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سینماپرس، آیین افتتاحیه فیلم «رستاخیز» شب ۲۲ تیرماه با تجلیل از ۶ هنرمند فعال در زمینه روایت نهضت امام حسین (ع) در عرصه های مختلف هنری در محل برپایی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

براساس این گزارش، سالن نمایش خلیج فارس پر از تماشاگر بود و در حالی که فقط  ۱۵ دقیقه از اکران فیلم گذشته بود، بعد از قطع صدا، نمایش فیلم نیز متوقف شد. همه‌ حاضرین در سالن ساکت شده بودند و منتظر رفع نقص فنی نمایش بودند اما به ناگاه زمزمه های توقف عمدی نمایش از سوی برخی افراد مسئول شنیده شد. اینکه پخش «رستاخیز» توسط مسئولان باغ موزه دفاع مقدس متوقف شده است!؟

گزارش عینی خبرنگار سینماپرس حاکیست سردار خضرایی مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس در حال رایزنی با عوامل فیلم بود و در حالی احمد رضا درویش کارگردان رستاخیز اوراق و مستنداتی را به سردار نشان می داد که حراست باغ موزه اجازه نزدیک شدن خبرنگاران به وی را نمی‌دادند.

همراه با درویش، علی قائم مقامی مدیر تولید «رستاخیز» نیز همچنان با خضرایی در حال مذاکره بود. برخی می‌گفتند که هماهنگ نبودن عوامل فیلم با مسئولان باغ موزه دفاع مقدس باعث اعتراض خضرایی شده است؛ عده ای هم که از قطع شدن فیلم به خاطر تهدید مسئولان باغ موزه توسط عده ای سخن می گفتند.

محمد حمزه زاده معاون سینمایی حوزه هنری، حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، فرید فرخنده کیش مدیر عامل انجمن سینمای جوان و علیرضا تابش مدیر عامل بنیاد فارابی از جمله مسئولان سینمایی بودند که از سالن خارج شده و دورادور به درویش و خضرایی نگاه می‌کردند تا اینکه بعد از ۲۰ دقیقه توقف، نمایش فیلم از سرگرفته شد.

نظر شما