شناسهٔ خبر: 63688211 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

حادثه مرگبار پس از گروگانگیری در پاتوق معتادان 

روزنامه جوان

جنایی در حیاط‌خلوت آپارتمان مسکونی با جسد مرد ۴۰ ساله‌ای به نام منوچهر روبه‌رو شدند که حکایت از آن داشت با سقوط از پشت‌بام ساختمان مسکونی به داخل حیاط به کام مرگ رفته‌است

صاحب‌خبر -
جوان آنلاین: مرد معتادی که پسر جوانی را در خانه مرد موادفروشی گروگان گرفته‌بود، وقتی متوجه شد مأموران برای آزادسازی گروگان به محل آمده‌اند، به پشت‌بام فرار کرد و به طرز مرموزی به پایین سقوط کرد و جان باخت. 
ساعت ۴ بامداد دیروز شنبه، چهارم آذر، قاضی محمد مهدی براعه، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران کلانتری ۱۳۶ فرجام از مرگ مشکوک مرد جوانی با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل شد. تیم جنایی در حیاط‌خلوت آپارتمان مسکونی با جسد مرد ۴۰ ساله‌ای به نام منوچهر روبه‌رو شدند که حکایت از آن داشت با سقوط از پشت‌بام ساختمان مسکونی به داخل حیاط به کام مرگ رفته‌است. 
 
 مرگ مرموز 
نخستین بررسی‌ها نشان داد مرد فوت شده ساعتی قبل پسر ۲۵ ساله‌ای به نام شاهرخ را در ساختمان بغلی که پاتوق فروش مواد‌مخدر است، پس از ضرب و جرح در اتاقی حبس کرده، اما وقتی متوجه می‌شود مأموران برای آزادی پسر حبس شده به محل آمده‌اند، به پشت‌بام فرار می‌کند و شاهرخ به دنبال او می‌رود و لحظاتی بعد هم به صورت مشکوکی به پایین سقوط و فوت می‌کند. 
یکی از مأموران درباره حادثه به تیم جنایی گفت: «ساعتی قبل مردی با اداره پلیس تماس گرفت و اعلام کرد پسر ۲۵ ساله‌اش به نام شاهرخ در خانه مواد‌فروشی در محله شمیران‌نو گروگان گرفته شده‌است. پس از درخواست کمک مرد میانسال، من و همکارم همراه او راهی محل شدیم و ابتدا در منزل مسکونی را زدیم. وقتی صاحبخانه در را باز کرد، مرد فوت‌شده با سرعت به پشت‌بام فرار کرد و پسر ۲۵‌ساله که صورتش زخمی بود، او را تعقیب کرد. ما دستور ایست دادیم، اما آن‌ها توجهی نکردند و هر دو به پشت‌بام رفتند و ثانیه‌هایی بعد هم صدای مهیبی به گوشمان رسید و وقتی به پشت‌بام رسیدیم، دیدیم مرد میانسال به پایین افتاده و پسر ۲۵ ساله روی پشت‌بام است. شاهرخ مدعی شد که مرد میانسال پایش لغزید و به پایین سقوط کرد، اما ما احتمال دادیم منوچهر در درگیری با شاهرخ به پایین سقوط کرده‌است و به همین دلیل او را بازداشت کردیم و موضوع را به بازپرس ویژه قتل خبر دادیم.»
 
 تماس با پدر 
پدر شاهرخ هم که از مأموران برای رهایی پسرش درخواست کمک کرده‌بود، گفت: «ساعت حدود ۳‌بامداد بود که تلفن همراهم زنگ خورد. پشت خط پسرم بود و وقتی جواب دادم، خیلی آرام گفت مرد چاقو به دستی به نام منوچهر در خانه قدیمی او را گروگان گرفته‌است. پسرم گفت منوچهر او را با چاقو زده و خون زیادی از بدنش خارج شده و امکان دارد فوت کند و آدرس را به من داد و خواست از پلیس کمک بخواهم و او را آزاد کنم. بلافاصله با اداره پلیس تماس گرفتم و درخواست کمک کردم و همراه مأموران برای آزاد کردن پسرم از دست گروگانگیر به محل رفتیم که این اتفاق افتاد.»
 
 گروگانگیری در پاتوق معتادان 
مأموران پلیس در ادامه از شاهرخ به عنوان مظنون در حادثه سقوط مرگبار تحقیق کردند. وی در ادعایی گفت: «من معتادم و ساعتی قبل از حادثه برای خرید مواد به خانه سیروس رفتم. سیروس مواد‌فروش است و من همیشه به خانه‌اش می‌روم و موادم را تأمین می‌کنم. وقتی وارد خانه او شدم، منوچهر هم در آنجا بود و با مرد مواد‌فروش مشاجره لفظی می‌کرد. منوچهر هم مصرف‌کننده بود و من فکر کردم برای خرید مواد به آنجا آمده‌است، اما او گفت با مرد مواد‌فروش اختلاف دارد و می‌خواهد اختلافش را حل کند. من از سیروس خواستم مواد به من بدهد، اما منوچهر از من خواست محل را ترک کنم و گفت فعلاً به سیروس اجازه نمی‌دهد به من مواد بفروشد تا وقتی اختلافشان را حل کنند. من خیلی خمار بودم و به گوشه‌ای رفتم و منتظر ماندم تا مشاجره آن‌ها تمام شود و من موادم را بگیرم که منوچهر به من نزدیک شد و تهدید کرد از خانه بیرون بروم و وقتی اصرار کردم به من مواد بدهند، او با چاقو ضربه‌ای به صورتم زد و خون تمام صورتم را پوشاند. پس از این حادثه او مرا در اتاقی حبس کرد و من هم پس از ساعتی از فرصت استفاده کردم و به آرامی با پدرم تماس گرفتم و به او گفتم منوچهر مرا گروگان گرفته‌است و درخواست کمک کردم. دقایقی بعد مأموران زنگ خانه را زدند و وقتی منوچهر متوجه مأموران شد، به پشت‌بام خانه همسایه فرار کرد و من هم برای اینکه مانع فرار او شوم به پشت‌بام رفتم، اما او پایش لغزید و به حیاط‌خلوت خانه همسایه سقوط کرد.» 
در حالی که متهم مدعی است در مرگ مرد میانسال دخالتی نداشته‌است، بررسی‌ها حکایت از آن دارد وی با مرد گروگانگیر در پشت‌بام درگیر شده‌است. بنابراین این فرضیه برای مأموران قوت گرفت که به احتمال زیاد وی مرد میانسال را به پایین هل داده و باعث مرگ او شده‌است. بدین ترتیب پسر جوان بازداشت شد و برای بازجویی‌های فنی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت. همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی، مأموران تحقیقات تخصصی خود را در محل حادثه با نمونه‌برداری از رد پای متهم و مرد فوت‌شده در پشت‌بام شروع کردند تا زوایای پنهان حادثه را بر ملا کنند. 
از سوی دیگر مأموران از خانه سیروس هم مقداری مواد مخدر کشف و وی را نیز بازداشت کردند.

نظر شما