شناسهٔ خبر: 63683095 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ماموریت کمیسیون اصل نود به وزارت کشور برای ارایه گزارش ساماندهی اتباع خارجی

سخنگوی کمیسیون اصل نود با اشاره به جلسه این کمیسیون با روسای سازمان ملی مهاجرت و ثبت احوال کشور در خصوص لزوم ساماندهی و تعیین تکلیف اتباع خارجی، گفت: گزارش دستگاه‌ها دریافت و مقرر شد وزارت کشور، پیشنهادات عملیاتی خود را در این خصوص به کمیسیون ارائه کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی خضریان افزود: در این جلسه گزارش اقدامات دستگاه‌های مسئول، پیرامون لزوم ساماندهی و تعیین تکلیف اتباع خارجی توسط این دستگاه‌ها دریافت و مقرر شد وزارت کشور با جمع بندی نظرات دستگاه‌ها، پیشنهادات عملیاتی خود را در این خصوص به کمیسیون ارائه کند.

ماموریت کمیسیون اصل نود به وزارت کشور برای ارایه گزارش ساماندهی اتباع خارجی
عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به لزوم تکمیل سامانه تصدیق الکترونیک نیز گفت: همچنین مقرر شد کد اختصاصی واحد برای اتباع در سامانه طی یک ماه آینده مشخص شود. ضمن اینکه با توجه به نکات مطرح شده پیرامون قانون تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی نیز قرار شد این قانون آسیب شناسی و مشکلات ناشی از اجرای آن به عنوان یک طرح اصلاحی به مجلس تقدیم شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به گزارش سازمان ثبت احوال در خصوص صدور بیش از ۱۰ میلیون کارت ملی هوشمند که طی سال‌های گذشته به تعویق افتاده بود، مقرر شد این سازمان تا پایان سال جاری نسبت به صدور ۵ میلیون کارت ملی هوشمند باقی مانده با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و وزارت اطلاعات اقدام نماید تا از ابتدای سال آینده صدور کارت ملی به روز شود.

نظر شما