شناسهٔ خبر: 63682297 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سخت‌ترین قطعه راه آهن بوشهر- شیراز با ۳۵ درصد پیشرفت

طرح راه آهن بوشهر_ شیراز که در ادامه خط راه آهن سراسری شمال به جنوب کشور است، اجرای سخت‌ترین قطعه آن در شهرستان تنگستان ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

صاحب‌خبر -
سخت‌ترین قطعه راه آهن بوشهر- شیراز ۳۵ درصد پیشرفتبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، راه آهن شیراز – بوشهر در ۱۱ قطعه در استان‌های فارس و بوشهر طراحی شده است که از قطعه ۸ تا ۱۱ آن به طول ۱۴۰ کیلومتر در استان بوشهر قرار دارد.
 
قطعه ۱۰ این خط ریلی در شهرستان تنگستان، به عنوان سخت‌ترین قطعه، ۱۱ تونل و ۴ کیلومتر پل دارد و در زمان حاضر حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است  منابع مالی آن از تهاتر نفت تامین شود.
 
۱۵ سال از طرح مصوب شده راه‌آهن شیراز – بوشهر می‌گذرد، اما تامین منابع مالی آن مانع از پیشرفت طرح شده بود تا این‌که در سفر رییس جمهور به استان بوشهر و با موافقت رهبر معظم انقلاب یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو به آن اختصاص یافت.
 
این خط راه‌آهن از بخش بوشکان هم‌مرز با استان فارس آغاز  می‌شود و بعد از عبور از شهر کلمه در دشتستان و سپس شهر اهرم به دو شاخه تقسیم که یکی به چغادک و دیگری به عسلویه می‌رسد.
 
خط راه‌آهن بوشهر_ شیراز ادامه خط راه‌آهن سراسری شمال به جنوب کشور است که از تهران، اصفهان و شیراز عبور می‌کند و سپس به بوشهر می‌رسد.
 
<div id="video-display-embed-code_10473583"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4067571/10473583?width=800&height=405"></script></div>

نظر شما