شناسهٔ خبر: 63680521 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

حزب‌الله: رژیم اسرائیل مجبور به پذیرش آتش‌بس شد

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: رژیم صهیونیستی بعد از اینکه نتوانست از طریق حمله زمینی، حتی یک اسیر را آزاد کند، مجبور به پذیرش آتش‌بس شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، طبق اعلام رسانه‌های لبنانی، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: اگر بخواهیم رویداد‌های غزه را ارزیابی کنیم، باید بگوییم که بعد از ۴۹ روز تصمیم گرفته شد که آتش‌بس موقت قابل تمدید ایجاد شود و اسرائیل خواهان آتش بس نبود، بلکه مجبور به پذیرش آن شد، زیرا رژیم صهیونیستی شعار آزادی اسرا از طریق حمله زمینی را سر داده بود و بعد‌ها معلوم شد که حتی یک اسیر هم از طریق حمله زمینی آزاد نکرد، بلکه تقریبا ۶۰ نفر از آن‌ها نیز در این عملیات کشته شدند.

 

وی تاکید کرد: یکی از رهبران حماس به ما گفت که زیرساخت‌های مقاومت در زیر زمین در این مدت هیچ آسیبی ندیده و بعد از پایان آتش بس اگر دشمن بازگردد، ما نیز باز خواهیم گشت و اقدامات غافلگیرکننده ای‌خواهند دید که در طول عمرشان ندیده‌اند.

 

شیخ نعیم قاسم در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: ما از طریق مقاومت در نبرد حق علیه باطل هستیم؛ نبرد آزادی زمین از اشغالگران و بازگرداندن قدس. این نبرد مختص فلسطینی‌ها نیست، بلکه نبرد همه ما است، نبرد امنیت فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و سیاسی است، این نبرد، نبرد استقلال است و این جرثومه یعنی اسرائیل خطری برای همه طرف‌ها است.

 

معاون دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت: طوفان الاقصی یک عملیات بزرگ و پروژه‌ای است که ایمان به مقاومت را نشان می‌دهد، این یک دستاورد تاریخی است که ثابت باقی خواهد ماند. طوفان الاقصی یک پیروزی است که بر خاک فلسطین و قلب فلسطینی‌ها ثبت شد، شکست صهیونیست‌ها نیز بر قلب‌هایشان ثبت و نتیجه این نبرد طی روز‌ها و یا سال‌های آتی مشخص خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: در لبنان تصمیم گرفتیم که از طریق جبهه جنوب، از نوار غزه حمایت کنیم و ده‌ها شهید دادیم و به طور همزمان ضربه‌های سختی به دشمن وارد کردیم، علاوه بر این، تقریبا ۷۰هزار شهرک‌نشین صهیونیست را مجبور به مهاجرت کردیم و ۱۰۰ هزار نظامی صهیونیست نیز مجبور به اعزام به مرز‌ها شدند، همچنین ۵۰ درصد قدرت پروازی رژیم صهیونیستی را گرفتیم، همه این امور مشکلات غزه را کمتر می‌کند و بر روند نبرد در آینده در صورتی که تداوم داشته باشد، تاثیرگذار خواهد بود.

 

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: در راه آمدن شعار‌هایی دیدم که نوشته بود «ما خواهان جنگ نیستیم»، درست است ما خواهان جنگ نیستیم، اما تسلیم شدن را نمی‌پذیریم و اگر مشخص شد که وارد جنگ شدن از طریق مقاومت، خطر اسرائیل را از ما دفع می‌کند و منجر به آزادی خاک می‌شود و ما را به یک قدرت واقعی در منطقه تبدیل می‌کند، ما خواهان این جنگ خواهیم بود، جنگی که استقلال وکرامت را به لبنان و منطقه باز می‌گرداند و اسرائیل به عنوان مترسکی برای ترساندن لبنانی‌ها باقی نماند.

 

آتش‌بس چهار روزه میان رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه (۳ آذرماه) به وقت محلی آغاز شد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما